W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan

W styczniu średni koszyk zakupowy kosztował 229,20 zł, co oznacza  o 2 proc. więcej z porównaniu z grudniem ub.r - pokazują dane ASM Sales Force Agency. Kolejny miesiąc z rzędu najniższe ceny miała sieć Auchan.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W styczniu badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka zakupowego w wysokości 229,20 zł. Oznacza to wzrost średniej o 5 zł, czyli o 2 proc. w porównaniu z grudniem 2020  r. Cena maksymalnego koszyka w styczniu 2021 r. to 332,50 zł, a w styczniu 2020 r. – 306,08 zł, co daje różnicę na poziomie 26,42 zł, tj. 8 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ceny-w-sklepach-grudzien-2020-najtaniej-auchan-najdrozej-w-internecie ##

Najtaniej ponownie było w sieci Auchan. Tam średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales ForceAgency wyniósł 206,35 zł. Drugą najtańszą siecią było Makro, gdzie za koszyk zakupowy należało średnio zapłacić 212,83 zł. W Biedronce cena koszyka zakupowego w styczniu wyniosła 215,59 zł.

Z kolei najdroższy koszyk zakupowy w kanale tradycyjnym oferowała sieć Selgros – tam za zakupowy należało zapłacić średnio 249,46 zł, czyli o 20,89 proc. więcej.

Ponownie w ujęciu całkowitym to e-grocery było kanałem najdroższym. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się na poziomie 272,65 zł.

grafika

W styczniu drożej w sklepach

W 9 na 11 badanych sieci ceny w styczniu były wyższe niż miesiąc wcześniej.  Spadek cen odnotowano jedynie w sklepach sieci Intermarché oraz Kaufland – odpowiednio -1,82 proc. i -0,33 proc.. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w e-grocery (+6,70 proc.) , a w kanale tradycyjnym – w sklepach sieci Selgros (6,62 proc.).

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w styczniu 2021 r. wskazało, że tym razem najtańsze zakupy można było zrobić w modelu hybrydowym. To zmiana w porównaniu z grudniem 2020 r., kiedy to w kanale tradycyjnym średnia wartość koszyka zakupowego była najniższa.

Średnia cena koszyka „w hybrydzie” wyniosła 224,01 zł. Z kolei najdroższy w styczniu 2021 r. był kanał e-grocery, gdzie zakupy kosztowały w przybliżeniu 272,65 zł, czyli aż o 21 proc. więcej.

grafika

W przypadku minimalnych cen produktów ponownie przoduje sieć Auchan – w styczniu sieć ta oferowała 10 produktów w cenach minimalnych. Za to żadnej ceny minimalnej nie oferowała sieć Carrefour, w przypadku której średnia wartość koszyka zakupowego była o 16,45 zł większa niż w przypadku Auchan.

Najmniej najtańszych produktów mogliśmy znaleźć w kanałach e-grocery – 1 produkt z minimalną ceną, natomiast w sieciach sklepów Lidl, Kaufland, Intermarché, Biedronka – po 3 produkty z minimalną ceną.

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Tesco, Kaufland) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 5 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl oraz megasam24.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu