W tym roku nie będzie produkcji Discovery dla Metra. „Ograniczenia na MUX-8 większe niż zakładaliśmy”

Od kwietnia widzowie naziemnego Metra mogą oglądać programy z biblioteki Discovery Networks, które posiada 49 proc. udziałów kanału. - W planie na drugą połowę roku nie ma ujętych produkcji we współpracy z Discovery - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, szefowa Discovery Polska i członek zarządu Green Content. - Ograniczenia na MUX-8 są większe niż zakładaliśmy - dodaje.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
W tym roku nie będzie produkcji Discovery dla Metra. „Ograniczenia na MUX-8 większe niż zakładaliśmy”
Dorota Żurkowska-Bytner, szefowa Discovery Polska

W grudniu ub.r. Agora podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska, na mocy której sprzedała za 4 mln zł 21,5 proc. spółki Green Content, nadawcy kanału telewizyjnego Metro. Dodatkowo Discovery złożyło oświadczenie o objęciu 2 150 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Green Content, w zamian za wkład pieniężny o wartości 10 mln zł. Firma posiada łącznie około 48,94 proc. udziałów.

Miesiąc temu w ramówce Metra pojawiły się pierwsze cykle dokumentalne z biblioteki Discovery. Od 13 czerwca kanał zacznie emisję kolejnych programów - „Bear Grylls: Szkoła przetrwania”, „Reakcja niełańcuchowa” oraz „Szyfry i spiski”. Są to jednak serie sprzed kilku lat, których nie emitują już płatne kanały Discovery.

- Liczbę programów i produkcji z biblioteki Discovery ustalamy na bieżąco. Podejmując decyzje bierzemy pod uwagę przede wszystkim potrzeby programowe stacji oraz gusta odbiorców. Zakupy kontentu odbywają się na podstawie odrębnych umów - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sadowska, członek zarządu Agory i prezes spółki Green Content.

Oprócz pozycji z biblioteki Discovery, do ramówki Metra trafiły także produkcje National Geographic i History. Nadawca zakupił kontent u wielu dystrybutorów i producentów, takich jak BBC, ITV, Fremantle, Beyond, Red Bull, Warner Bros., Paramount Pictures, Universal Studios, CBS czy Monolith Films.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-kanaly-discovery-w-polsce-zurkowska-rozgladamy-sie-za-nowymi-mozliwosciami-wspolpracy ##

Ciągle jednak Green Content (nadawca kanału Metro) nie prowadzi rozmów z Discovery na temat wspólnych projektów programowych i koprodukcji lokalnego kontentu. - Nadal jesteśmy zainteresowani telewizją naziemną - współpracujemy z Agorą, rozwijając ofertę programową kanału Metro - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks.

- Nad ofertą programową stacji pracuje głównie zespół telewizji Metra. Discovery Networks wspiera zespół Metra pomysłami i doświadczeniem - podkreśla Agnieszka Sadowska. - Na tę chwilę nie mamy planów produkcyjnych. Zespół programowy Metra pracuje nad drugą połową roku. W tym planie nie ma ujętych produkcji we współpracy z Discovery. Aczkolwiek, jeśli będziemy widzieli możliwość połączenia naszego doświadczenia i oferty dla widza w otwartym kanale, to z chęcią z niej skorzystamy - zaznacza Dorota Żurkowska-Bytner.

W taki sposób współpracowały ze sobą Grupa TVN i National Geographic Polska, realizując wspólnie cykle dokumentalne dla kanałów TTV i National Geographic, np. „Handlarze”, „Komornicy” czy „Tabu Polska”. Produkcje te trafiają także do innych stacji TVN i na Player.pl.

Discovery może przejąć Metro. Co z kolejnymi kanałami na MUX-8?

Zgodnie z umową inwestycyjną, do 31 grudnia 2017 roku Agora może sprzedać Discovery Networks pozostałą część udziałów spółki Green Content. Wówczas koncern przejąłby kontrolę nad naziemnym kanałem Metro. Discovery zostało całkowicie pominięte w postępowaniu koncesyjnym, stając się największym przegranym walki o MUX-8 - nadawca starał się o trzy koncesje, ale KRRiT nie przyznała mu żadnej.

Póki co Agora i Discovery nie chcą dawać poważnych deklaracji w sprawie przejęcia Metra. - Od początku braliśmy to pod uwagę, dlatego takie opcje znalazły się w kontrakcie. Nic nie jest jednak jeszcze przesądzone. Będziemy komunikować o dalszych decyzjach. Obecnie współpracujemy z Agorą przy ofercie programowej kanału Metro - odpowiada szefowa Discovery Polska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/discovery-ulatwi-transmisje-duzych-imprez-sportowych-w-eurosport-player-na-razie-bez-svod-w-polsce ##

Koncern cały czas przygląda się rozwojowi MUX-8, ale - co nie jest niespodzianką - wskazuje na duże ograniczenia na tym multipleksie. - Są większe niż zakładaliśmy, ale zasięg i możliwości dotarcia ciągle się zwiększają. Nadal widzimy w tym multipleksie szansę na rozwój, który jednak będzie zależał w dużym stopniu od rozwoju całego rynku - zaznacza Dorota Żurkowska-Bytner.

- Posiadamy duże doświadczenie w tworzeniu oferty dla widza kanałów płatnych i otwartych. W taki sposób  działamy na rynkach brytyjskim, włoskim, niemieckim czy hiszpańskim. Dysponujemy biblioteką i formatami, które zostały stworzone stricte pod widza kanałów otwartych - podkreśla senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks. Czy firma jest zainteresowana kolejnymi przejęciami kanałów na multipleksie ósmym? - To są rozważania czysto teoretyczne - ucina.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów