Warszawa na ekranach świata

W brytyjskiej telewizji BBC World w wakacje ruszy kampa nia promująca stolicę, zrealizawana za pieniądze hotelarzy

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Co jest najpiękniejsze w Warszawie? Warszawianki! Dlatego to właśnie one, uchwycone na tle zabytków stolicy, będą zachęcać do odwiedzenia naszego miasta. 30-sekundowy film, który będzie wyświetlany w telewizji BBC, zobaczą widzowie na całym świecie - informuje "Życie Warszawy".

Nowoczesna dynamiczna muzyka i młodzi weseli ludzie spotkani na Rynku Nowego Miasta i Trakcie Królewskim. Jest też biurowiec Metropolitan na placu Piłsudskiego i znany ze szczytu gospodarczego hotel Victoria. Szybki, 30-sekundowy film robi wrażenie. Pokazuje, że Warszawa to naprawdę ładne miasto, w którym można spotkać ciekawych ludzi.

Zrealizowała go agencja reklamowa Henyo Behrendt. - Zanim wzięliśmy się do pracy, spytaliśmy obcokrajowców, co im się u nas podoba - wyjaśnia Henryk Szymański, szef Henyo Behrendt. Z rozmów wynikło jednoznacznie, że podobają się im warszawianki i co zaskakujące, to, że w stolicy jest dużo zieleni - dodaje.

Międzynarodowa kampania promująca Warszawę przygotowywana jest przez stołecznych hotelarzy. Połączyli oni swoje siły w organizacji Warsaw Destination Alliance i wspólnie z pieniędzy uzyskanych od obsłużonych gości (1 euro od osoby) zebrali fundusze na reklamę. W marcu promowali stolicę na stronach internetowych amerykańskiej telewizji CNN. Teraz przyszedł czas na angielską telewizję BBC.

W ¶rodę na specjalnym spotkaniu jej przedstawiciele oraz polscy hotelarze i spece od reklamy wybrali film, który przez wakacje oglądany będzie na całym świecie.

Mając do wyboru pięć wersji spotu, zdecydowano się na ten najbardziej dynamiczny i nowoczesny. Odpadły wersje z podłożoną muzyką klasyczną i te skupiające się prawie wyłącznie na ludziach. Za to w reklamie widać będzie więcej placów i zabytków.

Pomysłodawcy akcji reklamowej zrzeszeni w WDA liczą, że emisja klipu w telewizji BBC sprawi, że stołeczne hotele zapełnią się nowymi gośćmi. - Zyskają na tym wszyscy. Obcokrajowcy zostawią przecież pieniądze w mieście - przekonuje Joanna Blicharska z Warsaw Destination Alliance.

Inicjatywę popierają władze miasta. - Każda forma promocji jest korzystna dla Warszawy - twierdzi Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor biura promocji miasta. Jednak do akcji hotelarzy władze nie dołożyły nawet złotówki. Tłumaczą się wysokimi kosztami. Bo wykupienie dwumiesięcznej emisji spotu reklamowego w BBC to co najmniej 100 tys. euro. Miejscy spece od promocji stworzyli własny 3-minutowy film reklamujący Warszawę.

Nie był on jednak nadawany w telewizji, a jedynie przy okazji imprez plenerowych i targów m.in w Barcelonie i Cannes. Tam nie miał szans zdobyć dużej oglądalności.

Daniel Zyśk

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online