Wartość marketingowa reprezentacji Polski spadła po mundialowym blamażu

Wartość marketingowa polskiej reprezentacji piłkarskiej mocno spadła po mundialu w Rosji - pokazuje analiza agencji SW Research.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Największym marketingowym przegranym mundialu w Rosji jest Kamil Glik. Piłkarz przed rozpoczęciem imprezy miał bardzo wysokie notowania u marketerów. Obecnie, jego scoring (wskaźnik wartości marketingowej) spadł aż o 64 proc. Kapitan naszej drużyny, Robert Lewandowski, po mundialu stracił na wartości 22 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-odpadla-z-mundialu-w-rosji-polscy-pilkarze-w-reklamach ##

Najniższe spadki wartości marketingowej odnotowano w przypadku Jana Bednarka (5 proc.) i Bartosza Bereszyńskiego (7 proc.). Dodatnim scoringiem możne poszczycić się Rafał Kurzawa, +15 proc.

grafika

Wartość całkowitego wskaźnika scoringowego tworzą wyniki poszczególnych składowych: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa czyli liczba publikacji internetowych na temat danej osoby, znajomość (rozpoznawalność) zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.

W przypadku Roberta Lewandowskiego, wydarzenia ostatnich tygodni wpłynęły na poszczególne wartości negatywnie. Jedynie nieznacznie (o 2 proc.) wzrósł wskaźnik znajomości snajpera biało-czerwonych.

grafika

Analiza SW Intelligence pokazuje, że na wartość marketingową zawodnika znaczny wpływ mają także zmienne określające szanse rozwoju kariery sportowej. I tak, nieudany mundial prawdopodobnie wpłynie negatywnie na dalszy rozwój kariery Roberta Lewandowskiego, Arkadiusza Milika, Michała Pazdana czy Kamila Glika. Natomiast po dobrym występie Rafała Kurzawy podczas mundialu jego szanse na rozwój kariery rosną.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-nawalka-stracil-najwiecej-wizerunkowo-na-mundialu-w-rosji-kamil-glik-i-lukasz-fabianski-z-podniesionym-czolem-opinie ##

grafika

Nielsen: TVP na mundialu z reklam zarobiła 232 mln zł

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 232,40 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 49,10 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).

Badanie wartości marketingowej zawodników wykonano w dziale analiz agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, SW Intelligence, w lipcu 2018 roku. Zawiera ono dane za okres 1.01.2016-30.06.2018 z następujących źródeł: Google Trends, Newspoint, Tradewatch, Transfermarkt, UEFA oraz wyniki badania CAWI z dn. 12.06.2018 wykonanego przez SW Research na próbie Internautów N=843 oraz  z dn. 3.07.2018 na próbie Internautów N=847.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"