W okresie od 14 czerwca do 15 lipca 2018 roku odbyły się w Rosji piłkarskie mistrzostwa świata. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka).
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 232,40 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gdzie-za-darmo-ogladac-mundial-rosja-2018-plan-transmisji,7171437790279809a ##
Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 178,71 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 53,44 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.

Na reklamach najlepiej zarobiły mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała 41 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami (i ceremonią otwarcia) wyniosły 163,06 mln zł. 23 spotkania w TVP2 zarobiły 40,03 mln zł, a wszystkie mecze równolegle transmitowane TVP Sport - 29,31 mln zł.
Sektor sprzedaży z największymi wydatkami

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 59,30 mln zł, co stanowi 25,51 proc. wszystkich wydatków.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kurski-chwali-sie-wzrostem-ogladalnosci-tvp-w-i-polroczu-jest-o-10-proc-wyzsza-niz-dane-nielsena,7171424567470209a ##
Na drugim miejscu znalazła się żywność (39,66 mln zł, 17,07 proc. udziału), a na trzecim - leki i produkty zdrowotne (32,03 mln zł, 13,78 proc. udziału).

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 24,70 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (8,76 mln zł) oraz Hyundai (7,10 mln zł).
Najwięcej zarobiły mecze Polaków
Jak już wcześniej informowaliśmy, cennikowe wpływy Telewizji Polskiej wokół meczu z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł, w przypadku spotkania z Kolumbią było to 21,98 mln zł, a pojedynku z Japonią - 12,42 mln zł. Oznacza to, że trzy mecze z udziałem reprezentacji Polski zarobiły łącznie 49,10 mln zł, co stanowi 21,13 proc. wszystkich mundialowych wpływów.

Z kolei każdy z wszystkich 64 meczów średnio na reklamach przy transmisjach i studiach zarobił 3,63 mln zł.
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).

W osobnym artykule informujemy, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 3,15 mln osób. Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 932 tys. widzów, a łączna widownia analizowanych pojedynków emitowanych na głównych antenach i w stacji sportowej wyniosła 4,08 mln osób.
Przynajmniej 1 minutę transmisji z tegorocznego mundialu obejrzało 30,72 mln widzów, czyli 86,60 proc. populacji naszego kraju (osoby w wieku 4+ i posiadające w swoim domu odbiornik telewizyjny).











