W okresie od 14 do 28 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 48 meczów piłkarskich mistrzostw świata (wszystkie spotkania fazy grupowej rozgrywek) w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka). Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich dotychczasowych meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 171,19 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemddia.pl przez Codemedia.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gdzie-za-darmo-ogladac-mundial-rosja-2018-plan-transmisji,7171437790279809a ##

Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 134,49 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 36,70 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.
Na reklamach najlepiej zarabiają mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała dotychczas 30 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami wyniosły 119,58 mln zł. 18 spotkań w TVP2 zarobiło 32,61 mln zł. Większość dotychczasowych meczów równolegle transmitował TVP Sport - wpływy z reklam emitowanych na tej stacji wyniosły 19 mln zł.

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu do tej pory wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 43,84 mln zł, co stanowi 25,61 proc. wszystkich wydatków.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-zadowolona-z-wplywow-ze-stref-kibica-i-tvp-4k-na-mundialu-przychody-sa-trzykrotnie-wyzsze-niz-zakladalismy,7171432824800897a ##
Na drugim miejscu znalazła się żywność (28,46 mln zł, 16,63 proc. udziału), a na trzecim - leki i produkty zdrowotne (25,57 mln zł, 14,94 proc. udziału).

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 17,06 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (6,86 mln zł) oraz Media Expert (4,08 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe odbywającego się w zeszły czwartek wygranego meczu reprezentacji Polski z Japonią wyniosły łącznie 12,42 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 9,21 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,21 mln zł).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-mundial-wedlug-mor-mecze-maja-5-53-mln-widzow,7171434954057857a ##

W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 12,36 mln zł, a TVP Sport - 2,34 mln zł.
Również i w tym ujęciu spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy - 3,76 mln zł - wydał sektor firm sprzedażowych, a spośród poszczególnych marek największe wydatki zanotował Lotos - było to 1,93 mln zł.

Jak już wcześniej informowaliśmy, cennikowe wpływy Telewizji Polskiej wokół meczu z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł, a w przypadku spotkania z Kolumbią było to 21,98 mln zł.
Oznacza to, że trzy mecze z udziałem reprezentacji Polski zarobiły łącznie 49,10 mln zł, co stanowi 28,86 proc. wszystkich mundialowych wpływów.
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie znajdują się w panelu Nielsena.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-zadowolona-z-wplywow-ze-stref-kibica-i-tvp-4k-na-mundialu-przychody-sa-trzykrotnie-wyzsze-niz-zakladalismy,7171432824800897a ##
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).











