Wartość rynku reklamy TV spadła o 5,8 proc. w IV kw.

W IV kwartale wartość rynku reklamy telewizyjnej spadła o 5,8% r/r i wyniosła 1053 mln zł, podała grupa medialna TVN powołując się na dane Starlink oraz szacunki własne.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

W tym okresie przychody reklamowe grupy TVN spadły o 7,1% do 372 mln zł, podała spółka w prezentacji dla inwestorów. TVN szacuje, że jego udział w polskim rynku reklamy TV w IV kw. wynosił 36,4% i był taki sam jak przed rokiem. Swój udział w rynku mógł, w tym okresie, zwiększyć Polsat (do 28% wobec 25,3% przed rokiem), wynika z przedstawionych danych. Spadał udział TVP a rósł - kanałów tematycznych i innych stacji.

W swoim raporcie TVN podał, że w 2012 r. wartość rynku reklamy TV może się utrzymać na poziomie z zeszłego roku,. Jednocześnie jednak spółka odwołała prognozy wskazując m.in. na pogarszające się otoczenie makroekonomiczne oraz niestabilne otoczenie rynkowe. TVN spodziewa się, że wartość polskiego rynku reklamy online wzrośnie w tym roku o 10%.

W 2011 roku spółka miała 317,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 42,75 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1959,84 mln zł wobec 1925,13 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska