Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty

W ub.r. cztery spółki tworzące grupę Weszło zanotowały łącznie wzrost przychodów o 4,1 proc. do 4,1 mln zł, a ich wynik netto zmalał z 35,5 tys. zł zysku do 49,9 tys. zł straty - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty
Krzysztof Stanowski, założyciel i szef grupy Weszło

Do grupy Weszło należą przede wszystkim serwis Weszlo.com oraz uruchomione na początku 2018 roku radio internetowe Weszło FM. W 2018 roku ruszył też serwis eWeszło o e-sporcie, a na Weszlo.com pojawiła się sekcja o futbolu dziecięcym i młodzieżowym.

Stacja i serwisy zarabiają głównie z reklam i sponsoringu. Promują się tam przede wszystkim bukmacherzy, producenci sprzętu sportowego oraz firmy z innych branż zaangażowane w sponsoring sportu. Od paru lat realizuje program „Stan futbolu”, od jesieni 2018 roku emitowany także w TVP Sport.

Weszlo.com z większym spadkiem kosztów niż wpływów

Działalność grupy Weszło rozkłada się na kilka firm, z których zdecydowanie największa to Weszlo.com. Według sprawozdania złożonego do KRS w ub.r. jej przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 6,2 proc. - z 3,55 do 3,33 mln zł.

Wpływy firmy z usług marketingowych wzrosły z 2,58 do 2,87 mln zł, pojawiło się 195,8 tys. zł przychodów z usług doradczych, natomiast wpływy z usług określonych jako inne zmalały z 750,6 do 16,6 tys. zł.

Koszty operacyjne Weszlo.com zmniejszyły się w ub.r. o 10 proc. - z 3,65 do 3,28 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce (wzrosły z 2,25 do 2,29 mln zł) i wynagrodzenia (zwiększyły się z 697,2 do 904,5 tys. zł). Firma nie zatrudnia żadnych osób na etacie.

Jej wydatki na amortyzację zmalały ze 118,1 do 50 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 120 do 19,5 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 460,6 do 19,6 tys. zł. Przełożyło się to na wzrost wyniki sprzedażowego z 99,8 tys. zł straty do 45,3 tys. zł zysku.

Natomiast inne wskaźniki rentowności spółki pogorszyły się, głównie z powodu spadku pozostałych wpływów operacyjnych z 268,4 tys. zł do 2 zł. Strata brutto wzrosła z 32,8 do 122,9 tys. zł, a strata netto - z 56 do 126,9 tys. zł.

Zobowiązania kredytowe Weszlo.com. zmalały w ub.r. z 400 do 150 tys. zł, w całości są do spłaty w perspektywie długoterminowej, czyli później niż w najbliższych roku. Zeszłoroczna strata spowodowała, że ujemny kapitał własny wynosił już 177,9 tys. zł, wobec 51 tys. zł rok wcześniej.

grafika

Mocno wzrosły wpływy WeszloTV i WeszloFM

Duże wzrosty przychodów osiągnęły dwie mniejsze spółki tworzące grupę Weszło. Wpływy WeszloTV poszły w górę ze 170 do 484,6 tys. zł, czyli o 185,1 proc.

Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się ze 101,5 do 335,8 tys. zł. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 8,4 do 192,3 tys. zł, a pozostałe koszty - z 73,3 do 115,6 tys. zł.

W efekcie spółka miała w ub.r. 134,5 tys. zł zysku netto, wobec 58,2 tys. zł rok wcześniej. Zobowiązania kredytowe WeszloTV zmalały w ciągu roku ze 199,9 do 179,9 tys. zł.

grafika

Z kolei WeszloFM osiągnęło wzrost przychodów z 216,5 do 288,8 tys. zł, a jej koszty operacyjne zwiększyły się ze 171,6 do 354,2 tys. zł. Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 37,4 do 271,4 tys. zł, a pozostałe koszty zmalały ze 119,5 do 71 tys. zł.

Wynik netto spółki poszedł w dół z 38,1 tys. zł zysku do 61,2 tys. zł straty.

grafika

Natomiast firma Weszlo Group prawie nie prowadzi działalności - z roku na rok jej wpływy sprzedażowe zmalały z 4,9 tys. zł do zera, koszty operacyjne - z 9,7 do 3,7 tys. zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,9 tys. zł straty do 3,7 tys. zł zysku.

Większościowym udziałowcem wszystkich tych czterech spółek jest Krzysztof Stanowski, założyciel i szef grupy Weszło.

Stanowski wraz z grupą dziennikarzy Weszło w połowie 2018 roku uruchomił klub piłkarski KTS Weszło, który po pierwszym sezonie gry awansował z klasy B (to najniższy poziom rozgrywek) do klasy A, a w niej po rundzie jesiennej zajmował trzecie miejsce, pierwsze niedające awansu. Nie opublikowano jeszcze sprawozdania finansowego KTS Weszło za ub.r.

Restrukturyzacja w związku z epidemią, ruszył Kanał Sportowy

Z powodu epidemii koronawirusa w połowie marca zawieszono prawie wszystkie rozgrywki sportowe, a Euro 2020 i igrzyska olimpijskie przełożono na przyszły rok. Weszlo.com i Weszło FM tak jak inne media sportowe przez ostatnie dwa miesiące przede wszystkim informowały o przygotowaniach do wznowienia rozgrywek, a także zamieszczały różne rankingi oraz teksty i audycje wspomnieniowe.

W drugiej połowie marca Krzysztof Stanowski zapowiedział, że żaden z projektów grupy Weszło nie zostanie zamknięty, natomiast czeka ją restrukturyzacja. - Mamy 59 osób na liście płac, pewnie zejdziemy do 55 i odpowiedzialnie ograniczymy koszty. Niczego nie zamykamy - zaznaczył. Z firmą rozstali się m.in. Piotr Dobrowolski (wrócił do „Super Expressu”), Leszek Kaźmierczak (znany jako Eldo) i Bartłomiej Szczęśniak (youtuber znany jako Mietczyński).

Jednocześnie zamarła działalność uruchomionego w połowie ub.r. biura Weszło Travel organizującego wyjazdy na mecze za granicą. Za to Krzysztof Stanowski zaangażował się w tworzenie, wraz z Mateuszem Borkiem, Michałem Polem i Tomaszem Smokowskim, youtube’owego Kanału Sportowego, uruchomionego w marcu. 25 proc. udziałów Kanału Sportowego należy do WeszloTV, niektóre z jego programów są też emitowane w Weszło FM.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?