WhatsApp popularniejszy od Instagrama, ma 2 mld użytkowników dziennie

Z komunikatora WhatsApp korzysta codziennie ponad 2 mld użytkowników, podczas gdy Instagram ma podobną liczbę użytkowników w ciągu miesiąca - podał Mark Zuckerberg, szef Meta Platforms.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Meta Platforms co kwartał podaje łączne dane o odwiedzalności swoich platform, a osobno informuje tylko o wynikach Facebooka. W zeszłym kwartale platformy koncernu chociaż raz w miesiącu odwiedziło 3,71 mld internautów, wobec 3,58 mld rok wcześniej. Natomiast liczba codziennych użytkowników zwiększyła się w ciągu roku z 2,81 do 2,93 mld.

- Niektóre aplikacje mogą mieć wysokie nasycenie w niektórych krajach lub grupach demograficznych, ale łącznie nasze aplikacje kontynuują wzrost ze swojej wysokiej bazy - podkreślił Mark Zuckerberg na telekonferencji. - Obserwujemy też wzrost zaangażowania, zwłaszcza silny wzrost w Rolkach - zaznaczył.

Funkcjonalność Rolki została wprowadzona przez Instagram w połowie 2020 roku, początkowo na 50 najważniejszych rynkach. Jest też dostępna na Facebooku. W Polsce pojawiła się w październiku ub.r. W czerwcu zapowiedziano nowe opcje w ramach Rolek, m.in. tworzenie wideo o długości do 90 sekund.

Instagram z ponad 2 mld użytkowników

Mark Zuckerberg potwierdził, że z Instagrama korzysta miesięcznie ponad 2 mld internautów. O tym, że platforma przekroczyła ten poziom, amerykańskie media informowały w grudniu ub.r., powołując się na wewnętrzne dane Meta Plaforms. Natomiast pułap 1 mln comiesięcznych użytkowników Instagram osiągnął w czerwcu 2018 roku.

Z kolei z WhatsAppa ponad 2 mld internautów korzysta każdego dnia. W lutym 2020 roku komunikator przekroczył ten poziom, ale w skali miesięcznej. Natomiast na koniec 2017 roku miał 1,5 mln comiesięcznych użytkowników.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/globalna-awaria-komunikatora-whatsapp-meta,7169751999067777a ##

Z Faceooka w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,96 mld internautów, wobec 2,91 mld rok wcześniej. Wzrost nastąpił w każdym z czterech głównych regionów działalności koncernu.

Natomiast liczba internautów codziennie aktywnych na tej platformie zwiększyła się z 1,93 do 1,98 mld, przy czym w Europie nastąpił spadek z 308 do 303 mln, a w USA i Kanadzie niewielki wzrost - ze 196 do 197. Statystykę poprawiły wzrosty w Azji i regionie Pacyfiku (z 805 do 845) oraz Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 633 do 638).

grafika

Rolki szybko rosną, ale są słabsze reklamowo

Treści publikowane w Rolkach zyskują dużo szybciej na popularności niż treści w feedach i Stories, dlatego Meta Platforms stara się przesuwać tam więcej budżetów reklamowych, mimo że Rolki oferują jak na razie niższe wskaźniki monetyzacji.

Mark Zuckerberg przyznał, że w konsekwencji wpływy reklamowe są niższe o ponad 500 mln dolarów, niż gdyby więcej reklam pozostawiono w feedach i Stories. - Ale oczekujemy, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy znajdziemy się w bardziej neutralnym miejscu - zaznaczył szef Meta Platforms.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy przychody reklamowe z Rolek na Instagramie przekroczyły 1 mld dolarów, a łączne wpływy z tej funkcjonalności na Instagramie i Facebooku sięgnęły 3 mld dolarów. - Kontynuujemy skalowanie monetyzacji Rolek na obu platformach - zaznaczył Zuckerberg.

Koncern rozwija również format reklamowy Click-to-Messaging. - To jeden z naszych najszybciej rosnących produktów reklamowych, z 9 mld dolarów rocznych obrotów - opisał Mark Zuckerberg.

Największa część tych wpływów jest generowana w Messengerze, gdzie ten format wprowadzono w pierwszej kolejności. Natomiast na WhatsAppie obroty właśnie przekroczyły 1,5 mld dolarów, po wzroście rok do roku o ponad 80 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-placi-wydawcom-za-newsy,7169752496305793a ##

W zeszłym kwartale przychody Meta Platforms zmalały o 4 proc. do 27,71 mld dolarów, a zysk netto poszedł w dół z 9,19 do 4,39 mld dolarów. Pion obejmujący gogle do VR i metawersum zanotował rekordowe 3,67 mld dolarów straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"