„Wiadomości” atakują Tadlę i Kraśkę za materiał z 2013 roku o zwycięstwie Armii Czerwonej. Oberwało się też Lisowi

W głównym wydaniu poniedziałkowych „Wiadomości” TVP zarzucono Piotrowi Kraście, Beacie Tadli i Maciejowi Czajkowskiemu z "GW" powielanie rosyjskiej propagandy. Chodzi o materiał „Wiadomości” z 2013 roku, w którym pokazano świętowanie przez Armię Czerwoną 68. rocznicy zwycięstwa w II Wojnie Światowej. Cała trójka dziennikarzy odpowiadała wówczas za flagowy program informacyjny TVP. W materiale wytknięto też Tomaszowi Lisowi wywiad z Dmitrijem Miedwiediewem z 2010 roku.

kj
kj
Udostępnij artykuł:
„Wiadomości” atakują Tadlę i Kraśkę za materiał z 2013 roku o zwycięstwie Armii Czerwonej. Oberwało się też Lisowi
Fragment materiału "Wiadomości"

Materiał Adriana Boreckiego zaczyna się fragmentem archiwalnych „Wiadomości” (ściślej: ich otwarciem): kamera robi najazd na ówczesną ich prezenterkę, Beatę Tadlę, która mówi „Armia w całej okazałości. Tak Rosja świętuje 68. rocznicę zakończenia wojny”. Następują przebitki: zbliżenie na rosyjskiego żołnierza zapinającego pas munduru i poprawiającego czapkę, a następnie widzimy Armię Czerwoną, maszerującą po Placu Czerwonym z okrzykiem „Urra!”. Ten ostatni fragment w materiale ponad pięć razy.

 

Dziennikarz z offu informuje, że „powielanie rosyjskiej propagandy oburzyło wielu Polaków”. - Autorzy tamtego szokującego wydania „Wiadomości” po latach twierdzą, że wszystko robili z przekonania - mówi Borecki.

Następują fragmenty niedawnych wypowiedzi byłych dziennikarzy "Wiadomości": Tadla u Macieja Orłosia opowiada, że nikt nigdy niczego jej nie narzucał, a Piotr Kraśko (do początku 2016 roku szef redakcji "Wiadomości") mówi, że trzeba być dumnym "z tego, co zawodowo robiło się przed laty".

grafika

Ich wypowiedzi zestawiono z tym, że Tadla pracuje obecnie w Onecie i – jak podkreślono – „twierdzi, że to dzisiaj media publiczne są propagandowe” oraz przypomniano, że Kraśko prowadzi „Fakty” TVN i „sugeruje, że wolność słowa w Polsce jest zagrożona”. Wypowiedzi dziennikarzy przecinały znów obrazki ze świętującego Placu Czerwonego.

W materiale znalazł się także Maciej Czajkowski, ówczesny sekretarz redakcji „Wiadomości”, dziś – jak przypomniał Adrian Borecki – związany z „Gazetą Wyborczą”. Jemu z kolei wytknięto w materiale krytykowanie polskiego rządu w zagranicznych mediach. "Wiadomości" przypominają też, że "zaledwie w kilka miesięcy" po wyemitowaniu informacji o świętowaniu zwycięstwa na Placu Czerwonym, Rosja napadła na Ukrainę.

W materiale "Wiadomości" znalazły się też fragmenty, w których wypomniano Tomaszowi Lisowi wywiad z Dmitrijem Miedwiediewem z 2010 roku (ówczesnym prezydentem Rosji), a Donaldowi Tuskowi zarzucono po raz kolejny prowadzenie prorosyjskiej polityki.

Na celowniku Tusk i Lis

„Wiadomości” TVP dotychczas koncentrowały się głównie na częstej i mocnej krytyce Tuska, któremu wytykano m.in. zbyt wysoką emeryturę, czy „prorosyjski gen”. W marcu br. szef Platformy Obywatelskiej był antybohaterem „Wiadomości" niemal co dnia.  W kwietniu TVP nadała także dokument pt. „Nasz człowiek w Warszawie”. Tam – oprócz sugestii, że rząd PO-PSL na czele z Donaldem Tuskiem prowadził uległą politykę wobec Rosji – oberwało się również szefowi "Newsweeka", Tomaszowi Lisowi. W krytycznym tonie przywołano w filmie czołówkę „Wiadomości”, pokazującą Armię Czerwoną (tę samą, którą pokazano w poniedziałek, z 2013 roku) oraz wywiad Lisa z 2010 roku Dmitrijem Miedwiediewem, ówczesnym prezydentem Rosji. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Do Rzeczy" dłużej poczeka na inwestorów

"Do Rzeczy" dłużej poczeka na inwestorów

Cyberterroryści w rękach policji. Mieli na koncie 380 fałszywych alarmów

Cyberterroryści w rękach policji. Mieli na koncie 380 fałszywych alarmów

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku