Wiadomości i pasma prezenterskie Radia Kolor realizowane z domów dziennikarzy

Wiadomości i spora część pasm prezenterskich w warszawskim Radiu Kolor realizowane są przez dziennikarzy z ich domów. Redakcja w większości pracuje zdalnie. - To działanie prewencyjne, nie ze względu na czyjeś zakażenie - informuje Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.

Sebastian Kucharski
Sebastian Kucharski
Udostępnij artykuł:
Wiadomości i pasma prezenterskie Radia Kolor realizowane z domów dziennikarzy
fot. materiały prasowe

Radio Kolor wprowadziło nowy system pracy dla swoich pracowników w związku z sytuacją pandemiczną. Wprowadzono duże ograniczenia w dostępie do redakcji - zdecydowana większość załogi pracuje z domu. - Cała redakcja, łącznie ze sprzedażą, techniką, recepcją, księgowością pracuje zdalnie. W radiu są tylko osoby, które są w danej chwili niezbędne – np. do realizacji programów z domu – wyjaśnia dyrektor programowy stacji Łukasz Suda. Podkreśla, że nowy system pracy obowiązuje do odwołania. - Chcemy zauważyć wyraźny spadek liczby zakażeń w Warszawie - dodaje.

Co ciekawe takich obostrzeń nie było w czasie wiosennego lockdownu. Dziennikarze po raz pierwszy robią serwisy informacyjne z domu. Każdy pracownik stacji pracujący z domu jest wyposażony w służbowy sprzęt.

Nagrywane z domów są także wszystkie audycje autorskie stacje. Podobnie, jak spora część pasm prezenterskich. Nadawane na żywo pasmo porankowe prowadzi dwóch prezenterów, ale jeden jest w studiu,  a drugi w domu. Z kolei pasmo między 10 a 14 także nadawane jest z domu prezentera, w całości na żywo. W przypadku pasma popołudniowego (14-18) i wieczornego (18-21) wprowadzono tryb rotacyjny – w jednym tygodniu z domu, w kolejnym – ze studia. Oba pasma nadawane są na żywo. 

- Wprowadziliśmy zmiany w związku z aktualną sytuacją epidemiczną. To działanie prewencyjne, nie ze względu na czyjeś zakażenie - podkreśla Łukasz Suda.

Akcja wsparcia lokali gastronomicznych

Radio Kolor ruszyło także z akcją wsparcia dla branży gastronomicznej z Warszawy i okolic pod hasłem #będziedobre. Każdy właściciel takiej firmy może nagrać wizytówkę swojego miejsca, która potem za darmo jest emitowana za darmo na antenie ok. 12.45. Także radiowi prezenterzy będą zachęcać do składania zamówień w tych lokalach. „By nasze ulubione restauracje, bary czy cukiernie przetrwały, potrzebują wsparcia. Potrzebują swoich klientów. Potrzebują nas!” – zachęca rozgłośnia.

W marcu Radio Kolor także uruchomiło akcję #WspieramMałyBiznes. Wówczas wyemitowano ponad 120 darmowych wizytówek firm, które znalazły się w ciężkiej sytuacji.

Z danych Radio Track Kantar Polska wynika, że Radio Kolor 103 FM w okresie od kwietnia do września br. miało 2,3 proc. udziału w rynku słuchania w Warszawie.

W sierpniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła decyzję o przedłużeniu zgody na nadawanie Radia Kolor spółce MFM. Koncesja obowiązuje przez 10 lat od grudnia 2021 roku do 1 grudnia 2031 roku. Opłata za udzielenie koncesji wynosi 109 tys. 424 zł, została rozłożona na 10 rat.

Sebastian Kucharski
Autor artykułu:
Sebastian Kucharski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele