Wideo w internecie: mobile wyprzedza komputery, ponad 10 proc. udziału w e-reklamie

W 2015 roku korzystanie z wideo w internecie na urządzeniach mobilnych zwiększy się o 43,9 proc., a w przyszłym o 34,8 proc., natomiast na urządzeniach stacjonarnych te wzrosty wyniosą 9,5 i 6,5 proc. Udział wideo w globalnych rynku reklamy internetowej wzrośnie z 10,2 proc. w ub.r. do 12,8 proc. w 2017 rok - prognozuje ZenithOptimedia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według analityków ZenithOptimedia w przyszłym roku mobilny dostęp do treści wideo w internecie po razy pierwszy wyprzedzi stacjonarny pod względem czasu korzystania. O ile w 2012 roku na ten pierwszy przypadało tylko 22,9 proc. ogólnego czasu na e-wideo (biorąc pod uwagę 40 najważniejszych krajów), o tyle w ub.r. było to 40,1 proc., w 2016 roku po raz pierwszy będzie ponad połowa - 52,7 proc., a w 2017 roku - 58,1 proc.

Z kolei liczba widzów oglądających regularnie tradycyjną, linearną telewizję osiągnie szczytową wartość w br. (po wzroście w skali roku o 3,1 proc.), a w najbliższych latach będzie nieznacznie maleć - kolejno o 1,9 proc. w 2016 roku i 0,9 proc. w 2017 roku. Zdaniem ZenithOptimedia to rozszerzenie trendu spadkowego, który od kilku lat dotyczy czasu poświęcanego na oglądanie linearnej telewizji.

Jeśli chodzi o najważniejsze rynki, to liczba widzów linearnej telewizji zmniejsza się od 2013 roku we Francji i Rosji, w Wielkiej Brytanii i USA spadek liczby telewidzów zaczął się w 2014 roku, a w tym roku spadki zostaną odnotowane także w Chinach. - Mają one bezpośredni związek ze wzrostem ilości i jakości materiałów wideo dostępnych online, zarówno na platformach, gdzie dominują krótkie formy, takich jak YouTube, jak i oferujących dłuższe produkcje, jak np. Netflix - tłumaczą analitycy ZenithOptimedia. I prognozują, że liczba widzów oglądających regularnie wideo w internecie wzrośnie w br. o 5,8 proc., w 2016 roku o 5,1 proc., a w 2017 roku o 5,3 proc. Zdecydowanie większe wzrosty nastąpią w Chinach (o 27,2 proc.), Francji (o 50 proc.), Niemczech (o 27,5 proc.) i USA (o 12,3 proc.).

Jednocześnie będą zwiększały się nakłady na internetowe reklamy wideo. W br. podskoczą o 28,9 proc. do 16,1 mld dolarów, w 2016 roku - o 22,5 proc., a w 2017 roku - o 19,7 proc. do 23,7 mld dolarów. Ich udział w całym rynku e-reklamy wzrośnie z 10,2 proc. w 2014 roku do 12,8 proc. w 2017 roku.

Kluczowym rynkiem pod tym względem jest USA, gdzie wydatki na e-reklamy wideo wyniosą w br. 8,5 mld dolarów, czyli 52,9 proc. globalnych wydatków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style