Widzowie z naziemnej telewizji chcą pozbyć się TV Trwam i Polo TV. Brakuje im HBO i National Geographic

Najbardziej pożądanymi stacjami w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej przez polskich widzów są HBO, National Geographic, Discovery Channel i Canal+. Z kolei spośród stacji aktualnie dostępnych w DVB-T na rzecz nowych kanałów Polacy zrezygnowaliby przede wszystkim z TV Trwam i Polo TV - wynika z badania Wavemaker.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

72 proc. polskich telewidzów pozytywnie ocenia kierunek zmian w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej - pokazuje Projekt Cyfrowizja V, przeprowadzony przez agencję Wavemaker. Odsetek widzów zadowolonych z bezpłatnej telewizji wzrósł o 5 pkt. proc. w stosunku do poprzedniej fali badania z jesieni 2018 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-2019-rok-tvn24,7170773875935361a ##

HBO najbardziej pożądaną stacją na multipleksie

Z analizy wynika, że jako deficytowe obszary w ofercie programowej DVB-T widzowie wskazują: filmy, dokumenty i seriale, mężczyźni zwracają też uwagę na deficyt sportu.

Spójny z tymi wskazaniami pozostaje ranking najbardziej pożądanych kanałów w naziemnej telewizji. Na swoim „multipleksie marzeń” widzowie najchętniej umieszczali filmowe kanały premium (HBO - 28 proc. wskazań, Canal+ - 14 proc.) oraz mocne marki kanałów popularno-naukowych (National Geographic - 24 proc., Discovery Channel - 22 proc.).

grafika

Gdyby uzupełnienie oferty naziemnej telewizji cyfrowej miało się wiązać z zamianą obecnych tam teraz kanałów na inne, polscy widzowie zdecydowanie najchętniej zrezygnowaliby z TV Trwam - na stację tą padło aż 38 proc. wskazań. Dalej uplasowały się: Polo TV (18 proc.) oraz TVP ABC (13 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-2019-tvp1-i-polsat-liderami-tvp-sport-do-gory,7170764657116801a ##

- Silną reprezentację w tym rankingu tworzą też stacje z MUX-8 (WP, Zoom TV i Metro), które w stosunku do poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja nie poprawiły swojej rozpoznawalności i ocen atrakcyjności programowej - czytamy w badaniu.

grafika

Widzowie w DVB-T doceniają Polsat i TVN, TVP1 i TVP2 poza top 10

Wśród kanałów naziemnych, którym widzom najbardziej by brakowało po usunięciu z DVB-T pierwsze miejsce zajął Polsat (79 proc. wskazań), a drugie miejsce należało do TVN (74 proc.). Trzecie miejsce ex aequo uzupełniają Siódemka i TV Puls (po 70 proc.).

Jak czytamy w badaniu, do top 10 najwyżej ocenianych kanałów w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej nie załapały się główne anteny TVP - w ocenach widzów wyraźnie straciła w stosunku do 2018 roku Jedynka, oceniana pozytywnie przez 51 proc. widzów (co plasuje stację między ATM Rozrywka a TVP Info).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

grafika

Agencja Wavemaker zrealizowała badanie Projekt Cyfrowizja V w marcu 2020 roku na próbie 1,5 tys. polskich telewidzów z dostępem do internetu (przeprowadzenie badania metodą CAWI).

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii