Więcej skarg na reklamy internetowe niż telewizyjne w Wielkiej Brytanii

W 2014 roku po raz pierwszy w historii do Advertising Standards Authority (ASA), regulatora rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii wpłynęło więcej skarg na reklamy internetowe niż na telewizyjne.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z raportu przygotowanego przez ASA i Committeeof Advertising Practice wynika, że w ub.r. złożono 13 477 skarg na 10 202 różne reklamy internetowe. Było to 35 proc. więcej niż w 2013 roku. Tymczasem na 4 700 spoty telewizyjne złożono 11 926 skarg. To znacznie mniej niż rok wcześniej, kiedy tych skarg było 13 179.

Ogólnie w 2014 roku do ASA wpłynęło 37 073 skarg, 19 proc. więcej niż w 2013 roku (31 136).Roczny raport ASA i Committee Advertising Practice podsumowuje też działania podejmowane przez regulatorów w celu zwiększenia efektywności ich działalności. Wprowadzono m.in. tzw. zasady ustalania priorytetów, dzięki którym regulator może więcej czasu poświęcać na analizowanie reklam uznawanych za najbardziej szkodliwe. ASA wspiera też reklamodawców publikując wskazówki na temat działalności reklamowej , m.in. w social media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów