CD Projekt przesuwa na później premierę „Wiedźmina 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S

Firma CD Projekt poinformowała, że premiera jej hitowej gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji na konsole najnowszej generacji, planowana na drugi kwartał br., nastąpi później.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie giełdowym CD Projekt podano, że firma „jest w trakcie oceny zakresu pozostałych do wykonania prac i zdecydowała o przesunięciu premiery uprzednio planowanej na drugi kwartał bieżącego roku”.

Zaznaczono, że zarząd CD Projekt podjął decyzję o kontynuacji produkcji „Wiedźmina 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji w oparciu o wewnętrzny team deweloperski, a decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu.

CD Projekt  szykuje kolejną grę z serii „Wiedźmin”

W drugiej połowie marca CD Projekt Red potwierdziło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował, że podpisał z Epic Games International umowę licencyjną i partnerską. Kontrakt określa zasady korzystania z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, aby dostosować go do potrzeb tworzenia gier z otwartym światem.

Z komunikatu wynika, że CD Projekt ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersji.

Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika. Przewiduje także wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez spółkę.

- Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 - transformacji, którą obecnie przechodzi studio - jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy - opisuje Paweł Zawodny, chief technology officer w CD Projekt Red.

- W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki - dodaje.

CD Projekt sprzedał ponad 30 mln egz. gier „Wiedźmin”

Wiosną ub.r. CD Projekt podał, że dotychczas sprzedano ponad 40 mln kopii wszystkich gier z serii „Wiedźmin”, z czego przeszło połowę zapewnił wydany w maju 2015 roku „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.

„Wiedźmin 3" stał się globalnym hitem, przekładając się na rekordowe wyniki finansowe CD Projekt: w 2015 roku firma zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto, wobec 160,29 mln zł wpływów i 4,68 mln zł zysku rok wcześniej.

Wyniki z 2015 roku CD Projekt przebił dopiero w 2020 roku (2,14 mld zł wpływów i 1,15 mln zł zysku netto), głównie dzięki przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” wprowadzonej na rynek w grudniu 2020 roku (tylko w czwartym kwartale firma miała 1,67 mld zł wpływów i 984,19 mln zł zysku).

Liczne błędy w „Cyberpunk 2077”, zwłaszcza w wersjach na konsole (grę krótko po premierze na sześć miesięcy wycofano z PlayStation Store) skutkowały gorszymi od prognoz wynikami CD Projekt w ub.r.: w trzech kwartałach firma zanotowała 615,11 mln zł przychodów i 121,39 mln zł zysku netto. W lutym br. CD Projekt zaoferował „Cyberpunk 2077” w wersjach na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz udostępnił nowy pakiet poprawek do niej - patch 1.5.

Popularność „Wiedźmina 3” odżywała w ostatnich latach w związku z premierami dwóch sezonów serialu Neflixa opartego, tak jak seria gier, na sadze wiedźmińskiej Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza odsłona serialu pojawiła się na platformie w grudniu 2019 roku, a druga w grudniu ub.r.

CD Projekt z serią przejęć i dywidendą

W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

W trzecim kwartale ub.r. grupa CD Projekt zanotowała wyniki finansowe dużo niższe od oczekiwań analityków. Skonsolidowane przychody sprzedażowe wzrosły rok do roku ze 104,5 do 144,5 mln zł, a zysk netto zmalał z 23,4 do 16,3 mln zł.

Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"