Większość internautów nie chce płacić za newsy online

Coraz więcej wydawców gazet kieruje się w stronę płatnego modelu biznesowego w sieci. Czytelnicy nie są jednak zbyt skłonni do płacenia za newsy online.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przeprowadzonego w marcu tego roku badania przez Adweek i Harris Poll wynika, że internauci są nieco mniej skłonni do płacenia za newsy online niż jeszcze rok temu.

80 proc. amerykańskich respondentów stwierdziło, że w ogóle nie chce płacić za gazetowe artykuły w internecie, a reszta jest gotowa wydać na tego typu treści minimalną sumę pieniędzy. W grudniu 2009 roku za newsy online nie chciało płacić 77 proc, badanych.

grafika

W rozbiciu na grupy wiekowe, największy odsetek gotowych do płacenia za newsy online odnotowano w przypadku badanych mających od 18 do 34 lat - 26 proc. Mężczyźni są bardziej skłonni do płacenia niż kobiety - w stosunku 25 proc. do 15 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online