Większość polski firm korzysta z content marketingu, głównie w swoich serwisach i w social media

80 procent polskich przedsiębiorstw wykorzystuje narzędzia content marketingu - wynika z raportu IAB Polska. Jednocześnie 1/3 firm deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia działań content marketingowych, a tylko 8 procent zleca tworzenie treści na zewnątrz. Najpopularniejszym kanałami dystrybucji pozostają social media, firmowa strona i e-mailing.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Raport „Content Marketing” opiera się na badaniach przeprowadzonych przez IAB Polska na grupie 189 marketerów, pracowników agencji i sieci reklamowych oraz agencji PR. Sondaż zrealizowano pomiędzy 25 kwietnia a 18 sierpnia ub.r.

Raport podkreśla, że narzędzia content marketingu wykorzystywane przez polskie firmy służą przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki.

Z różnych tego typu narzędzi korzysta już przeszło 80 proc. badanych. Jednocześnie ponad 1/3 firm biorących udział w badaniu, deklarująca korzystanie z instrumentów content marketingu przyznaje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.

Polskie firmy w dużej mierze opierają się na wiedzy i doświadczeniu swoich pracowników, rzadko korzystają z zewnętrznych ekspertów. Tylko 8 proc. ankietowanych przyznało, że tworzenie lub publikację treści zleca firmom zewnętrznym. Być może dlatego na rynku stosunkowo niewiele pojawia się innowacyjnych projektów content marketingowych, a najczęściej wybieranymi kanałami dystrybucji treści pozostają sprawdzone i „bezpieczne” social media (86 proc.), firmowa strona (66 proc.) czy e-mailing (65 proc.).

Respondenci badania stosują content marketing przede wszystkim do budowania świadomości marki (75 proc.), pozyskiwania nowych klientów (70 proc.) oraz budowania pozycji eksperta na rynku (68 proc.).

grafika

Dla badanych firm kluczowymi wskaźnikami wskazującymi wyniki stosowania content marketingu są zasięg (50 proc.), liczba leadów (40 proc.) oraz zaangażowanie odbiorców (39 proc.). Rzadko wskazywany był wskaźnik ROI. Według analityków z jednej strony to zrozumiałe, bo nie każde obejrzenie zdjęcia czy wideo ma się zakończyć zakupem. Z drugiej strony może to oznaczać, że CM jest rzadko wykorzystywany przez marketerów rozliczających się za sprzedaż.

grafika

87 proc. ankietowanych wskazało na serwisy social media jako najważniejsze kanały komunikacji w content marketingu. Nieco rzadziej wymieniane były firmowa strona internetowa oraz e-mailing (po 66 proc.). Z kolei przy wyborze kanału do publikacji treści w ramach content marketingu najczęściej (70 proc.) wymieniano grupę docelową, dopasowanie kanału do marki (62 proc.) oraz zasięg (54 proc.).

grafika

Według raportu obiecujące jest to, że znaczna większość ankietowanych firm posiada strategię działań contentowych. Niepokojące zaś, że prawie połowa z nich nie jest wersją udokumentowaną.

Niewielka część ankietowanych działania contentowe wykorzystuje „w razie potrzeby”, traktując je czysto narzędziowo. Powodów tak powszechnego braku udokumentowania upatrywać można w świeżości podejmowanych działań lub w rozproszeniu odpowiedzialności za ich prowadzenie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję