O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 57 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły takie pozycje, jak Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, „Fakty” oraz „Stulecie Winnych”.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem
Andrea Bocelli w koncercie „Cud Życia - Koncert Wielkanocny”; fot. TVP

Między 3 a 5 kwietnia br. najchętniej oglądaną pozycją programową był koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, który w wielkanocną niedzielę w TVP1 obejrzało 3 mln widzów, co przełożyło się na 21,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Kilka godzin po emisji widowiska prezes TVP Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że „Cud Życia” obejrzało 4 mln widzów (w peaku - przyp. red.). - Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego - skomentował.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 kwietnia na antenie stacji obejrzało 2,61 mln widzów (18,39 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,52 mln widzów (emisja 5 kwietnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 10 na ostatniej pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,89 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).

Podium uzupełnia kolejny odcinek serialu „Stulecie Winnych”. Produkcję w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 2,57 mln widzów (16,49 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazł się jeszcze powtórkowy koncert „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie”, który w TVP1 obejrzało 2,41 mln osób. Początkowo stacja w tym miała pokazać film „Miszmasz, czyli Kogel-mogel 3”, ale ze względu na śmierć Krawczyka ramówka została w trybie nagłym skorygowana.

Wśród 10 najpopularniejszych programów Jedynka umieściła siedem tytułów, a po jednej pozycji nadano w TVN, TVP2 i Polsacie.

grafika

„Król Lew” na czele w 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało do filmu Polsatu „Król Lew”, który w poniedziałkowym prime-time zgromadził 962 tys. widzów i miał 17,41 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła „Faktom” z widownią w TVN na poziomie 927 tys. osób, a podium uzupełnia pokazany w Polsacie dziennik „Wydarzenia” (750 tys. widzów).

W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w Polsacie, trzy - w TVP1, a dwie - w TVN.

grafika

TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.

grafika

Liderem TVP1

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była TVP1 z udziałem na poziomie 10,27 proc., która względem ubiegłorocznych Świąt zanotowała spadek o 0,77 proc.

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 7,09 proc., wyższym o 3,05 proc. Stacja awansowała z trzeciego miejsca.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (6,54 proc.; + 19,13 proc.). Oczko niżej znalazł się TVN, który przed rokiem był drugi (5,97 proc.; - 16,39 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 9,20 proc., po wzroście o 2,91 proc.

grafika

Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma Sanofi - jej wydatki w okresie od 3 do 5 kwietnia wyniosły 7,87 mln zł. Drugie miejsce zajęła spółka Iliad Group (7,33 mln zł), a trzecie należało do Grupy Polsat (6,98 mln zł).

grafika

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 9 minut i 18 sekund, czyli o 57 minut i 20 sekund krócej niż rok wcześniej (w tym roku względem poprzedniego Wielkanoc wypadła 1 tydzień wcześniej, ale rok temu rozpoczynała się pandemia COVID-19 - wówczas na terenie Polski miał miejsce tzw. twardy lockdown).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"