Wielkie przejęcie w niemieckiej telewizji. Regulator podjął decyzję

Niemiecki regulator medialny KEK zatwierdził kupno Sky Deutschland przez RTL Group. Transakcja, warta 150 mln euro, obejmuje działalność Sky w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Wielkie przejęcie w niemieckiej telewizji. Regulator podjął decyzję
RTL

Niemiecki regulator medialny KEK wyraził zgodę na planowane przejęcie Sky Deutschland przez RTL Group. Jak podaje KEK, transakcja nie budzi obaw dotyczących pluralizmu mediów w Niemczech.

Łączny udział w rynku RTL Deutschland, Sky Deutschland i powiązanego z RTL NBC Universal Global Networks Deutschland wynosi 23,2 proc.

Zgoda KEK na przejęcie Sky Deutschland przez RTL

Zgodnie z niemieckimi przepisami, dominujący wpływ na opinię publiczną jest przypisywany przy udziale 30 proc. lub wyższym. Decyzja KEK oznacza, że RTL może kontynuować proces przejęcia Sky Deutschland, co obejmuje również działalność w Austrii i Szwajcarii oraz relacje z klientami w Luksemburgu, Liechtensteinie i Południowym Tyrolu.

Transakcja opiewa na 150 mln euro, z dodatkowym wynagrodzeniem uzależnionym od wyników akcji RTL Group.

Do czasu finalizacji przejęcia, co planowane jest na 2026 rok, RTL Deutschland i Sky Deutschland będą działać niezależnie.

– Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję niemieckiego organu, która stanowi jeden z kroków w kierunku uzyskania niezbędnych zgód regulacyjnych na przejęcie Sky Deutschland przez RTL – przekazało biuro prasowe RTL Group portalowi Broadband TV News.

Wcześniej podawaliśmy, że Holenderski urząd antymonopolowy ACM zgodził się na sprzedaż RTL Nederland na rzecz DPG Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Serwis Super Mamy stawia na wideo

Serwis Super Mamy stawia na wideo