TVN wiosną postawi na nowości i nowe twarze. „Eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach”

W wiosennej ramówce TVN pojawią się cztery nowości programowe, a niektóre pozycje czeka spore odświeżenie. Wśród nowych twarzy stacji znajdą się: Julia Wieniawa, Michał “Rozkoszny” Korkosz, Malwina Wędzikowska i Jan Pirowski. - Telewizja nadal ma wiele do zaoferowania i potrafi być wiarygodna oraz prestiżowa - przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektorka TVN.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
TVN wiosną postawi na nowości i nowe twarze.  „Eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach”
Lidia Kazen, fot. materiały prasowe

- Zawsze staramy się podążać za naszym widzem, a on dziś potrzebuje emocji, inspiracji i przede wszystkim autentyzmu. TVN zawsze była odważną stacją i dlatego nadal szukamy nowych programów, eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach. Jesteśmy trochę takim niespokojnym duchem myślę, że widzowie nas za to cenią, a my widzimy to w wynikach oglądalności - opowiada Lidia Kazen.

Polsat, który ramówkę zaprezentował już 1 lutego br., nie zaplanował wiosną rozrywkowych nowości. Lokomotywami stacji mają być wracający po przerwie „Taniec z Gwiazdami” czy edycja specjalna „Twoja twarz brzmi znajomo”. Inaczej będzie w TVN.

- W tym sezonie postawiliśmy na nowości, które spełniają powyższe kryteria: "The Traitors. Zdrajcy", który wywołuje niezwykłe emocje, "Czas na Show. Drag Me Out", z kolei pokazuje autentyczność i prowokuje do refleksji, a "Pokonaj mnie, jeśli potrafisz", zainspiruje i zaskoczy  wymienia dyrektor TVN.

“The Traitors” pierwszą nowością wiosennej ramówki

Już w tę środę w ramówce zadebiutuje program „The Traitors. Zdrajcy”, oparty na belgijskim formacie. - To światowy hit, który teraz zawita do naszej ramówki - mówi Lidia Kazen.

Formuła reality-show inspirowana jest popularną grą Mafia, w której uczestnicy zostają podzieleni na „lojalnych" i „zdrajców”. Ich misją jest ukończenie serii wyzwań, a tym samym zdobycie nagrody pieniężnej. Zadaniem tytułowych zdrajców będzie wyeliminowanie „lojalnych”. Natomiast Ci zrobią wszystko, żeby jako pierwsi zdemaskować swoich przeciwników, a przede wszystkim - ochronić siebie. Od tej pory, każdy zawodnik obiera własną strategię gry.

grafika

Program prowadzi Malwina Wędzikowska. Zdjęcia były realizowane w Belgii, za produkcję odpowiada Jake Vision. Emisja w TVN w środy o 21.35. 

Druga z nowości to program „Czas na Show. Drag Me Out”. W show wystąpi sześciu znanych panów, którzy wraz z performerkami drag tworzyć będą transformacje sceniczne. Produkcję poprowadzi piosenkarka Mery Spolsky. Występy uczestników będzie oceniać trzyosobowe jury: aktor Andrzej Seweryn, piosenkarz Michał Szpak i aktorka Anna Mucha.

- Kultura drag to niezwykłe zjawisko, które wychodzi poza utarte ramy. Jest to świat pełen kolorów, ekstrawagancji i artystycznej wolności, który może być ogromnym zaskoczeniem dla publiczności telewizyjnej oraz spełnieniem dla widowni online. Na drodze do poznania tej kultury często stoi lęk przed nieznanym i zderzenie z własnymi wyobrażeniami. Na to właśnie liczymy jednocześnie starając się odczarować tę jedynie zauważaną kontrowersyjną stronę. Warto pamiętać, że towarzyszy jej również ciekawość i chęć przekonania się na własnej skórze, kim tak naprawdę są “drag queens” - mówi Lidia Kazen.

Lidia Kazen: “Drag Me Out” milowym krokiem w polskiej przestrzeni medialnej

Dyrektorka TVN zwraca uwagę, że „wielu nadawców może obawiać się takiego nieoczywistego i trudnego formatu jak kultura drag”. - Jednak długo pracowaliśmy nad tym projektem, popełniając pewnie parę błędów po drodze. W rezultacie jednak uważam, że ten format i temat są kolejnym milowym krokiem w polskiej przestrzeni medialnej. To właśnie o tym będzie się mówić - mówi Kazen.

“Czas na Show. Drag me Out” produkuje Endemol Shine Polska. Format będzie emitowany we wtorki o 21.35 począwszy od 5 marca br. W kwietniu br. jego miejsce w ramówce zajmie nowy program „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”, w którym Małgorzata Rozenek-Majdan podejmuje wyzwania rzucane jej przez osoby ze świata sportu, filmu czy dziennikarstwa.

grafika

- Zarówno Małgosia jak i jej konkurenci muszą sprawdzić się w wybranej dyscyplinie. Co ważne, ma być ona odległa od wykonywanego przez nich zawodu czy rodzaju uprawianego sportu. Oboje mają tylko cztery tygodnie na przygotowanie się do ekstremalnego i zupełnie nowego dla siebie zadania. Wspierają ich w tym eksperci - psycholog sportowy oraz wykwalifikowani trenerzy - czytamy w opisie.

Cykl składać się będzie z sześciu odcinków. Za produkcję odpowiada Qźnia Team TV Production. Reality-show oparty jest na oryginalnym formacie VRT, dystrybuowanym przez Primitives.

- Oczywiście wiemy, że widzowie mają swoje ulubione programy, ale i tutaj wprowadzamy nowe elementy, aby ich zaskoczyć. Program "Mam talent!" powraca z nowymi prowadzącymi i jurorami, a "MasteChef" tym razem w edycji z udziałem nastolatków. Kontynuujemy „Niezwykłe Stany Prokopa" tu z kolei z większym rozmachem produkcyjnym - mówi Lidia Kazen. 

Julia Wieniawa, “Rozkoszny”, Malwina Wędzikowska i Jan Pirowski nowymi twarzami TVN

„Masterchef Nastolatki” to nowa odsłona „Masterchefa”, tym razem z udziałem nastoletnich uczestników. Obok Doroty Szelągowskiej, Michela Morana i Tomasza Jakubiaka w programie w roli prowadzącego zadebiutuje influencer kulinarny Michał „Rozkoszny” Korkosz. W pierwszych dwóch odcinkach jury spośród kilkudziesięciu chętnych wybierze najlepszą czternastkę, która będzie miała możliwość dalej walczyć o tytuł pierwszego MasterChefa wśród nastolatków. 

Za produkcją wykonawczą “MasterChefa Nastolatki" odpowiada Endemol Shine Polska. Emisja w niedziele o 20.00.

grafika

„Mam talent!” w nowej scenografii i oprawie będzie najważniejszą kontynuacją wiosny. Format powraca na antenę po półtorarocznej przerwie. - Ten program od lat przyciąga miliony widzów swoją magią i niepowtarzalnym klimatem. Po półtorarocznej przerwie wraca z nowymi jurorami i prowadzącymi, co dodaje mu świeżości i oczekiwania są ogromne. Uczestnicy mieli czas dojrzeć artystycznie, a casting przyniósł wiele utalentowanych osób - mówi dyrektorka TVN.

Nowymi prowadzącymi “Mam talent!” będą Agnieszka Woźniak-Starak i Jan Pirowski. W programie będą nowi jurorzy: Marcin Prokop (dotąd prowadzący talent-show) oraz aktorka Julia Wieniawa. W jury pozostaje Agnieszka Chylińska. Producentem jest FremantleMedia Polska. Emisja w soboty o godz. 20.00.

- Zaprosiliśmy do współpracy Julię Wieniawę, Michała Korkosza (Rozkoszny), Malwinę Wędzikowską, Janka Pirowskiego, by szukać synergii ze światem online. Tworzymy połączenia pomiędzy telewizją a mediami społecznościowymi. Ich obecność na naszej antenie przyczynia się do tworzenia treści, które budzą emocje i angażują odbiorców, a ci dzięki temu stykają się z naszym kontentem na wszystkich platformach.  

W niedziele o 11.30 emitowany będzie czwarty sezon “Niezwykłych stanów Prokopa”, w którym znajdzie się zapis Michała Prokopa z podróży po USA. Dziennikarz w tym cyklu jest prowadzącym, reżyserem, scenarzystą i producentem. 

“Odwilż” z HBO Max i “Skazana 3” w TVN

Na antenie TVN wiosną znajdzie się też pierwszy sezon serialu HBO „Odwilż”, który będzie emitowany w poniedziałki o 21.35. To kolejna produkcja HBO trafiająca do ramówki naziemnej stacji. Główną rolę w produkcji zagrała Katarzyna Wajda (w tym roku HBO Max ma pokazać drugi sezon). 

- Ten kierunek się sprawdził i będziemy go kontynuować, zawdzięczamy to byciu częścią Warner Bros. Seriale takie jak "Czarnobyl", "Sukcesja", "Wielkie kłamstewka" czy „Detektyw" dobyły ogromną popularność i uznanie zarówno wśród krytyków, jak i widzów. Oczywiście premiery takich produkcji należą do platform streamingowych, ale okazuje się, że nasza widownia również chętnie sięga po początkowe sezony najlepszych produkcji od HBO Max - mówi Lidia Kazen.

W drugiej połowie sezon TVN pokaże trzeci sezon serialu kryminalnego „Skazana”, który jesienią ub.r. miał premierę w Playerze. 

W nowej ramówce widzowie obejrzą ponadto takie produkcje jak „Detektywi” (emisja pięć razy w tygodniu w dni powszednie o 18.00) i „Ukryta prawda”. Będą też nowe sezony „Kuchennych rewolucji” czy „Kuby Wojewódzkiego”. Niezmiennie obejrzymy “Fakty”, "Uwagę!", “Superwizjera” czy 'Dzień dobry TVN". 

- Wiosna w TVN ma być różnorodna gatunkowo i innowacyjna. Jak zawsze wsłuchujemy się w trendy i szukamy nowych kierunków. TVN to niezmiennie nowoczesne medium, które doskonale łączy telewizję linearną z platformami online i mediami społecznościowymi. - podsumowuje Lidia Kazen. 

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2023 roku wyniósł 6,82 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach