Wirtualna Polska została w ubiegłym miesiącu liderem opiniotwórczości w mediach z wynikiem 4,8 tys. cytowań. Portal ujawnił informacje o sprzedaży przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa działki przeznaczonej pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Drugie miejsce, z wynikiem blisko 4,6 tys. cytowań, należy do Onetu. Dziennikarze portalu poinformowali, że Katarzyna Tusk-Cudna otrzymała status osoby pokrzywdzonej w śledztwie dotyczącym wykorzystania oprogramowania Pegasus.
Podium zamyka "Rzeczpospolita" z wynikiem niemal 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Dziennik opublikował wyniki sondażu przeprowadzonego przez Ibris, w którym 65,4 proc. respondentów przyznało, że rząd po dwóch latach od wyborów parlamentarnych funkcjonuje poniżej ich oczekiwań.
Awansem aż o 9 pozycji może pochwalić się "Puls Biznesu", który osiągnął wynik 834 cytowań. Portal poinformował o wejściu Andrzeja Dudy do rady nadzorczej firmy ZEN, oferującej m.in. karty wielowalutowe i szybkie płatności online.

Liderzy opiniotwórczości w internecie. Wirtualnemedia.pl w TOP10
Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali października zajęła Wirtualna Polska przed Onetem i Interią.
O siedem pozycji awansowały Wirtualne Media (349 cytowań). Jako pierwsi w Polsce poinformowaliśmy o decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przyznającej koncesję satelitarną Kanałowi Zero TV.
Awansem aż o 14 pozycji może pochwalić się Kanał Sportowy, który osiągnął aż 558 cytowań.

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i stacje radiowe
W telewizji liderem cytowalności w październiku był TVN24, z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań. Drugie miejsce – generując niemal 1,9 tys. powołań – zajął Polsat News. Podium zamyka TVP Sport z wynikiem blisko 1,2 tys. odniesień do źródła.
Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych października utrzymało RMF FM, osiągając wynik niemal 3,2 tys. powołań na źródło. Rozgłośnia informowała o zatrzymaniu przez policję posła Łukasza Mejzy, który jechał samochodem z prędkością 200 km/h na drodze ekspresowej.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET, osiągając wynik blisko 2 tys. cytowań. Gościem stacji był poseł Przemysław Czarnek, który w kontrowersyjnych słowach krytykował wprowadzenie ustawy o zakazie trzymania psów na łańcuchu.
Podium zamyka Polskie Radio Program I z wynikiem 457 cytowań i awansem o jedną pozycję.
W prasie dominacja "Rzeczpospolitej"
Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w październiku otwiera "Rzeczpospolita" z liczbą niemal 3,9 tys. wzmianek.

Drugie miejsce należy do "Gazety Wyborczej", która wygenerowała niemal 2,8 tys. cytowań. Ostatnie miejsce na podium należy do "Faktu" z wynikiem prawie 2,4 tys. powołań.
W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest "Wprost" przed "Vivą" i "Newsweekiem". Zestawienie najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników października otwiera "Forbes".
Najbardziej opiniotwórczym medium o tematyce sportowej w październiku został TVP Sport, w kategorii mediów medycznych Medonet.

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera "Rzeczpospolita", osiągając wynik ponad 3,9 tys. cytowań.
Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej otwiera Business Insider (awans o 2 pozycje), który wygenerował 751 cytowań. Serwis opublikował komentarze ekspertów z branży handlowej dotyczące planów sprzedaży polskich sklepów Carrefour.
Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych października otwiera "Gazeta Krakowska" (295 cytowań). Drugie miejsce zajmuje "Dziennik Zachodni", trzecie "Gazeta Wrocławska".

Ringier Axel Springer Polska liderem rankingu wydawnictw
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw października utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, "Fakt", "Forbes", Medonet, "Newsweek", Noizz, Onet, Plejada i "Przegląd Sportowy" były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 10 tys. razy.
Na drugim miejscu uplasowała się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem niemal 7,2 tys. cytowań badanych tytułów: ABC Zdrowie, Auto Kult, Dobre Programy, Gadżetomania, Money, O2, Pudelek, Wirtualne Media, Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Fotoblogia.
Podium zamyka Agora reprezentowana przez "Gazetę Wyborczą", Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie niemal 6,1 tys. razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 57 934 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2025 roku.











