Wirtualna Polska o sukcesach w 2005 roku i planach na 2006

Rok 2005, w którym Wirtualna Polska obchodziła 10-lecie swojego istnienia, był przełomowy dla spółki.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

WP zwiększyła przychody o prawie 65%, jako jedyna spośród internetowych graczy odnotowała wzrost na rynku reklamy internetowej, a także wyraźnie zmniejszyła dystans do swojego głównego konkurenta. W 2006 roku spółka zapowiada jeszcze większe umocnienie swojej pozycji - czytamy w komunikacie prasowym.

Obecnie na rynku portali Wirtualna Polska utrzymuje silną drugą pozycję i nieustannie ją umacnia. W listopadzie 2005 WP miała zasięg na poziomie 69,15%, czyli niższy od pierwszego Onetu o zaledwie 6,22% (MegaPanel/ PBI, listopad 2005). Dystans zmniejszył się o prawie 2% w porównaniu z październikiem (WP: 68,84%, Onet: 76,98%). W niektórych usługach i serwisach WP już teraz zajmuje 1. miejsce. Niekwestionowanym liderem na polskim rynku jest Poczta WP. W przeciągu ostatnich trzech miesięcy (od momentu wprowadzenia nowej – 3GB – poczty we wrześniu 2005) usłudze przybyło prawie dwa razy więcej aktywnych użytkowników niż w przeciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2005. Obecnie WP posiada ponad 3 miliony aktywnych kont pocztowych. Pierwsze miejsca na rynku zajmują także serwisy rozrywkowe, serwis Książki, serwis z programem telewizyjnym, serwis Praca oraz serwis Dla Dzieci - informuje WP.

W 2005 roku odnotowaliśmy bardzo dynamiczny wzrost przychodów – mówi Dominika Herburt-Heybowicz, Członek Zarządu Wirtualnej Polski. – W stosunku do 2004 roku zwiększyły się one o ponad 65%. Na koniec roku przychody ogółem były o prawie 20% wyższe od tego, co szacowaliśmy jeszcze pod koniec trzeciego kwartału. Świadczy to niezbicie o bardzo dobrych wynikach czwartego kwartału. – dodaje Dominika Heybowicz. Na koniec 2005 roku Wirtualna Polska wypracowała pozytywną EBITDA z marżą przekraczającą 6%. Jest to niewątpliwy sukces, gdyż w 2004 roku EBITDA była jeszcze znacząco ujemna. Dzięki ustabilizowaniu sytuacji finansowej, WP mogła też zwiększyć wydatki inwestycyjne, które w 2005 roku były ponad 6-krotnie większe w porównaniu z rokiem 2004. W 2005 roku zostały też powiększone nakłady na promocję marki oraz na kontent, co zaowocowało umocnieniem pozycji rynkowej portalu.

Przychody gotówkowe ze sprzedaży powierzchni reklamowej Wirtualnej Polski wzrosły o 119% w porównaniu do roku 2004, a wyniki sprzedaży tylko za IV kwartał 2005 są wyższe o ponad 160% w porównaniu do analogicznego okresu 2004. Trzeba podkreślić, że WP – jako jedyna z internetowych graczy – zanotowała na rynku reklamy internetowej wzrost aż o 6 punktów procentowych. – mówi Dominika Heybowicz – Szacujemy, że w IV kwartale 2005 r. udział WP w rynku reklamy internetowej wyniósł 25%. Naszym celem jest osiągnięcie  w ostatnim kwartale 2006 roku poziomu 32%.

Mówi Dominika Herburt-Heybowicz: W zeszłym roku obchodziliśmy 10-lecie swojego istnienia. W tym roku – z czystą kartą – otwieramy drugą dekadę. Przede wszystkim zamierzamy zwiększać oglądalność i istotnie umocnić pozycję na rynku. Naszym celem nadrzędnym jest pozycja numer 1 w polskim Internecie. W lutym planujemy ruszyć z nową stroną główną, której kluczowym wyznacznikiem jest przejrzystość i funkcjonalność. Ponadto, stawiamy na społeczność budowaną wokół portalu oraz na rozwój płatnych usług multimedialnych. Nieustannie pracujemy też nad ulepszeniami w Poczcie WP. Ponadto, ważnym elementem naszej strategii jest wykorzystanie synergii z Grupą Kapitałową TP. Wirtualna Polska doskonale bowiem wpisuje się w działalność Grupy, która dąży do bycia operatorem zintegrowanym. Już teraz realizujemy wspólne przedsięwzięcia marketingowo-promocyjne (m.in. promocja świąteczna Neostrady) oraz pracujemy nad uruchomieniem wspólnych produktów i wymianą treści w ramach grupy TP (tu bardzo istotna współpraca z PTK Centertel, operatorem sieci Orange).

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu