Według badania Gemius/PBI strony i aplikacje internetowe Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 26,27 mln polskich internautów (czyli 94,92 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju). Wykonali tam 8,73 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 27 minut i 12 sekund. Miesiąc wcześniej te witryny i aplikacje zanotowały 26,58 mln odwiedzających i 7,8 mld odsłon.
Na drugie miejsce awansowała Grupa Wirtualna Polska (21,52 mln użytkowników i 2,81 mld odsłon), wyprzedając Facebooka (21,34 mln użytkowników i 3,77 mld odsłon), natomiast Grupa Gazeta.pl (16,32 mln odwiedzających i 525,85 mln odsłon) wysunęła się przed Grupę OLX (16,26 mln użytkowników i 4,19 mld odsłon).
Po ponad 20 minut przeciętnego czasu korzystania przez dobę oprócz Google’a zanotowały Grupa Wirtualna Polska (26 minut i 34 sekundy), Facebook (23 minuty i 50 sekund), Grupa TVN (22 minuty i 38 sekund), Grupa Interia.pl (21 minut i 57 sekund) oraz Grupa OLX (21 minut i 32 sekundy). Natomiast w przypadku Grupy Edipresse ten wskaźnik wyniósł jedynie 2 minuty i 9 sekund, a w przypadku Grupy Polska Press - 3 minuty i 2 sekundy.

Serwisy Media Expert i RTV Euro AGD w czołówce
W czołowej dwudziestce znalazły się sklepy internetowe dwóch sieci elektromarketów. Mediaexpert.pl zanotował 8,74 mln użytkowników i 104,79 mln odsłon, a Euro.com.pl - 8,13 mln użytkowników i 101,25 mln odsłon. Obie miały rekordowy zasięg, rok wcześniej Mediaexpert.pl miał 8,44 mln odwiedzających i 30,05 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,68 mln użytkowników i 27,33 proc. zasięgu.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w grudniu na 27,7 mln (przed rokiem było ich 28 mln), z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,4 mln na smartfonach i tabletach (wobec odpowiednio 23 i 23,5 mln rok wcześniej).

Google.com odwiedziło 25,58 mln polskich internautów, wykonując 7,56 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 25 minut i 49 sekund, natomiast na Google.pl 13,69 mln odwiedzających wygenerowało 1,09 mld odsłon oraz spędziło przez dobę przeciętnie 13 minut i 17 sekund.
Allegro.pl miało 17,43 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon, WP.pl - 17,18 mln użytkowników i 1,79 mld odsłon, a Onet.pl - 17 mln użytkowników i 1,37 mld odsłon. Ta pierwsza domena zanotowała 11 minut i 58 sekund średniego dobowego czasu korzystania, druga - 24 minuty i 6 sekund, a trzecia - 18 minut i 48 sekund.
Ponad 20 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby oprócz Google.com i Facebooka zanotowało o2.pl (22 minuty i 44 sekundy).

Na komputerach YouTube przed Facebookiem
Tylko na komputerach Grupa Google miała 21,4 mln użytkowników, 2,67 mld odsłon oraz 26 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania. Na YouTubie 17,08 mln internautów wykonało 567,48 mln odsłon i spędziło przez dobę średnio 13 minut i 20 sekund, a na Facebooku - 15,83 mln użytkowników wygenerowało 924,54 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 21 minut i 31 sekund przez dobę.
W przypadku Grupy TVN średni dobowy czas korzystania wyniósł 31 minut i 37 sekund, w przypadku Grupy Wirtualna Polska - 27 minut i 39 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 27 minut i 16 sekund.

Google.com na komputerach odwiedziło 20,25 mln internautów, wykonując 2,14 mld odsłon oraz korzystając w ciągu doby średnio przez 25 minut i 40 sekund, a Google.pl zanotowało 10,76 mln użytkowników, 504,99 mln odsłon oraz 13 minut i 35 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na Facebooku odwiedzający spędził w ciągu doby średnio 21 minut i 31 sekund, na WP.pl - 23 minuty i 37 sekund, na o2.pl - 25 minut i 31 sekund.

Wirtualna Polska przed RASP w mobile’u
Na smartfonach i tabletach Grupa Google miała 20,24 mln odwiedzających, 6,05 mld odsłon oraz 17 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania przez dobę. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła pod względem zasięgu Ringier Axel Springer Polska. Pierwszy wydawca zanotował 15,69 mln użytkowników, 1,58 mld odsłon oraz 18 minut i 49 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a drugi - 15,68 mln użytkowników, 1,16 mld odsłon oraz 14 minut i 14 sekund średniego dobowego czasu.
W przypadku Grupy OLX przeciętny czas korzystania w ciągu doby wyniósł 24 minuty i 21 sekund, a na Facebooku - 23 minuty i 4 sekundy.

Google.com zanotowało w mobile’u 19,79 mln odwiedzających, 5,42 mld odsłon oraz 17 minut i 20 sekund średniego czasu spędzonego w ciągu doby, a Google.pl - 6,04 mln użytkowników, 589,67 mln odsłon oraz 10 minut i 27 sekund przeciętnego czasu.
Na Onet.pl 12,24 mln internautów wykonało 661,96 mln odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 15 minut i 10 sekund, natomiast na WP.pl 11,99 mln użytkowników wygenerowało 913,59 mln odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 18 minut i 23 sekundy.
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w grudniu 19,22 mln użytkowników, czyli 69,43 proc. wszystkich polskich internautów.
Po ponad 15 mln użytkowników miały jeszcze YouTube (18,82 mln), Mapy Google (16,3 mln) oraz Messenger (15,75 mln).
Natomiast wśród aplikacji sprzedażowych najpopularniejszy był Rossmann PL z 6,2 mln użytkowników, wyprzedzał AliExpress (5,6 mln), Lidl Plus (4,29 mln), Allegro (4,23 mln) oraz OLX.pl (3,97 mln).
Liczebność próby: N= 204618. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.











