Wirtualna Polska przed Onet-RASP. YouTube, Wikipedia i Filmweb mocno w dół (dane Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. Grupa Wirtualna Polska pierwszy raz od prawie trzech lat miała większy zasięg od Grupy Onet-RASP, do czego przyczynił się spadek liczby użytkowników Onetu. Jeszcze więcej straciły pod tym względem YouTube, Wikipedia i Filmweb.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w kwietniu strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 20,9 mln realnych użytkowników, czyli 75,21 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 56,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.

Z kolei Grupa Onet RASP straciła w skali miesiąca 416 tys. użytkowników i z wynikiem 20,79 mln odwiedzających i 74,8 proc. zasięgu znalazła się za Grupą Wirtualna Polska. To pierwsza taka sytuacja od połowy 2015 roku.

Wydawcy zaczęli notować podobne zasięgi, po tym jak w 2014 roku Wirtualna Polska przejęła szereg serwisów z treściami, przede wszystkim SportoweFakty.pl, strony Grupy NextWeb Media i Grupę Money.pl. Firma w ostatnich latach przejęła też wiele serwisów e-commerce, m.in. Homebook.pl, Domodi.pl, Finansowysupermarket.pl, Jedenwniosek.pl, Allani.pl, Wakacje.pl, Easygo.pl, Wypoczynek.pl, Totalmoney.pl i Nocowanie.pl.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała też więcej odsłon od Grupy Onet-RASP (2,84 mld wobec 2,69 mld) oraz dłuższy średni czas dziennego korzystania przez użytkownika (38 minut i 23 sekundy wobec 26 minut i 49 sekund).

Pod względem zasięgu i liczby odsłon obaj wydawcy przegrywają z Grupą Google (w zeszłym miesiącu miała 26,64 mln użytkowników i 6,62 mld odsłon) i Facebookiem (21,92 mln użytkowników i 4,57 mld odsłon). Natomiast Grupa OLX przy 16,32 mln użytkowników miała 3,34 mld odsłon.

W skali miesiąca największe spadki liczby odwiedzających zanotowały YouTube (o 958,1 tys.), Wikipedia (o 949,1 tys.), Grupa Edipresse.pl (o 921,8 tys.) oraz Filmweb (o 960,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w kwietniu na 27,8 mln, z czego 24,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl miało w kwietniu 25,59 mln użytkowników, po spadku z miesiąca na miesiąc o 679,4 tys., Facebook - 21,92 mln (po spadku o 642,2 tys.), a Google.com. - 21,27 mln (po wzroście o 599,2 tys.).

Onet.pl zanotował spadek o 558,2 tys. do 17,07 mln, WP.pl - wzrost o 66,5 tys. do 15,12 mln, Interia.pl - spadek o 289,2 tys. do 14,48 mln, a Gazeta.pl - spadek o 736,6 tys. do 9,41 mln.

Dziennie zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon miały średnio Google.pl (12,74 mln odwiedzających i 178,5 mln odsłon) i Facebook (8,54 mln odwiedzających i 145,93 mln odsłon). Natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika w ciągu dnia zanotowała WP.pl (35 minut i 10 sekund), nieznacznie wyprzedzając Facebooka (34 minuty i 23 sekundy).

grafika

Tylko na komputerach Grupa Wirtualna Polska też osiągnęła wyższe statystyki od Grupy Onet-RASP. W ciągu miesiąca pierwszy wydawca miał 15,78 mln użytkowników (15,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 1,71 mld odsłon, a drugi - 14,85 mln użytkowników (po spadku o 535,4 tys.) i 1,18 mld odsłon. Natomiast średnio w ciągu dnia Grupa Wirtualna Polska notowała 4,05 mln użytkowników, 87,93 mln odsłon oraz 40 minut i 15 sekund spędzone przez odwiedzającego, a Grupa Onet-RASP - 3,57 mln użytkowników, 39,48 mln odsłon oraz 27 minut i 20 sekund czasu korzystania przez odwiedzającego.

Liderująca Grupa Google.pl miała 23,27 mln użytkowników (388,4 tys. mniej niż w marcu) i 4,18 mld odsłon, a YouTube przy 17,96 mln odwiedzających zanotował tylko 745,7 mln odsłon.

W skali miesiąca najwięcej użytkowników straciły YouTube (960,4 tys.), Cda.pl (923,9 tys.) i Grupa Ceneo.pl (768,9 tys.).

W serwisach i aplikacja Grupy TVN każdy użytkownik spędził w ciągu dnia średnio 42 minuty i 11 sekund.

grafika

Google.pl miało w kwietniu 22,62 mln użytkowników (669,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 3,19 mld odsłon, a Google.com - 17,37 mln użytkowników (po wzroście o 1,62 mld) i 938,8 mln odsłon.

Onet.pl stracił 485,9 tys. użytkowników, wskutek czego jego przewaga nad WP.pl (zanotowała spadek o 27,6 tys.) zmniejszyła się poniżej 1 mln użytkowników.

Największe spadki liczby użytkowników oprócz YouTube’a, Cda.pl i Ceneo.pl zanotowały Blogspot.com (o 714,6 tys.) i Filmweb.pl (o 693,4 tys.).

Na o2.pl użytkownik każdego dnia spędzał przeciętnie 41 minut i 7 sekund, a na WP.pl - 35 minut i 5 sekund. Natomiast w przypadku ABCzdrowie.pl ten wskaźnik wynosił tylko 3 minuty i 22 sekundy, a w przypadku Filmwebu - 4 minuty i 47 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Onet-RASP osiągnęła wyższe statystyki od Grupy Wirtualna Polska. Pierwszy wydawca miał 14,68 mln użytkowników (390,7 tys. mniej niż w marcu) i 1,51 mld odsłon, a drugi - 14,03 mln użytkowników (po spadku o 109,6 tys.) i 1,14 mld odsłon. Wirtualna Polska wyprzedziła konkurenta tylko pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia.

Facebook przy 13,04 mln internautów zanotował 2,69 mld odsłon - nieco więcej niż Onet-RASP i Wirtualna Polska razem oraz więcej niż Grupa Google (2,44 mld przy 18,59 mln użytkowników).

Z Facebooka użytkownik korzystał w ciągu dnia przeciętnie przez 36 minut i 29 sekund, ze stron i aplikacji Grupa Wirtualna Polska - przez 24 minuty i 33 sekundy, a z Grupy OLX - przez 23 minuty i 28 sekund.

grafika

Google.pl zanotował 15,85 mln użytkowników (po spadku w skali miesiąca o 414,8 tys.) i 2,03 mld odsłon, a Google.com - 12,7 mln użytkowników (796,5 tys. w dół) i 376,7 mln odsłon.

OLX.pl osiągnął wzrost o 1,23 mln użytkowników do 8,22 mln, a Blogspot.com - o 716,1 tys. do 4,06 mln. Natomiast Wikipedia zanotowała spadek o 1,25 mln użytkowników (do 7,85 mln), Facebook - o 952,6 tys. (do 13,04 mln), YouTube - o 671,4 tys. (do 7,49 mln), a Gazeta.pl - o 667,6 tys. (do 6,32 mln).

Na Facebooku użytkownik spędzał każdego dnia przeciętnie 36 minut i 29 sekund, na WP.pl - 24 minuty i 13 sekund, a na YouTubie - 17 minut i 52 sekundy.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w kwietniu 15,34 mln internautów, o 354,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Aplikacja Google’a zanotowała spadek liczby użytkowników o 156,8 tys. do 14,62 mln. Znacznie więcej straciły aplikacje Facebooka (1,15 mln), Gmaila (827,8 tys.), OLX.pl (768,5 tys.) i Kiosk Google Play (751,1 tys.).

Za to Mapy zyskały 901 tys. użytkowników, aplikacja McDonald’s Polska - 585 tys., Facebook Lite - 370 tys., a Snapchat - 339,1 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"