Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w lipcu odwiedziło 28,71 mln polskich internautów (co dało 97 proc. zasięgu), spędzając średnio po 21 godzin, 27 minut i 58 sekund. W czerwcu zanotowały 28,88 mln użytkowników, 97,45 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 55 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel. W maju w badaniu wprowadzono znaczące zmiany, więc porównywanie wyników rok do roku jest mało miarodajne.
Z kolei Meta Platforms (czyli Facebook, Instagram i Messenger, bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęła 25,51 mln odwiedzających (86,19 proc. zasięgu), każdego średnio na 23 godziny, 37 minut i 45 sekund, a WhatsApp - 14,21 mln użytkowników (48,02 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 54 sekundy.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyło jeszcze trzech wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności. Grupa Wirtualna Polska miała 21,81 mln odwiedzających, 73,68 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 11 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21,21 mln użytkowników, 71,65 proc. zasięgu oraz godzinę, 49 minut i 16 sekund przeciętnego czasu, a Grupa Polsat-Interia - 20,58 mln internautów, 69,54 proc. zasięgu oraz godzinę i 13 sekund średniego czasu.

Grupa Wirtualna Polska w porównaniu z czerwcem zanotowała spadek z 22,81 do 21,81 mln internautów. Zmalała też liczba polskich użytkowników TikToka - z 12,95 do 12,58 mln, przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 19 godzin, 27 minut i 11 sekund do 19 godzin, 57 minut i 48 sekund.
Z kolei w serwisach i aplikacjach Grupy Polska Press liczba internautów zwiększyła się z 16,97 do 17,39 mln, a średni czas spędzony przez każdego z 12 minut i 3 sekund do 13 minut i 40 sekund. Wzrosły też wyniki Grupy Agora: z 19,24 do 19,4 mln internautów oraz z 39 minut i 4 sekund do 39 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.
29,5 mln Polaków w internecie
W czołowej dwudziestce kolejny raz znalazł się Netflix. Liczba jego polskich użytkowników zmniejszyła się z 11,1 do 10,71 mln, a przeciętny czas korzystania wzrósł z 5 godzin, 3 minut i 31 sekund do 5 godzin, 33 minut i 23 sekund.

Miesiąc do miesiąca nieznacznie zmalała liczba polskich internautów: łączna liczba z 29,6 do 29,5 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - z 25,6 do 25,3 mln.
Interia przed Onetem

Google.com miał 27,03 mln polskich użytkowników oraz godzinę, 32 minuty i sekundę średniego czasu korzystania, wobec 27,13 mln internautów oraz godziny, 39 minut i 16 sekund przeciętnego czasu miesiąc wcześniej.
Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 20,55 do 20,01 mln użytkowników, a przeglądarkowy YouTube - z 19,15 do 18,83 mln. Przy czym na YouTubie średni czas korzystania wydłużył się 5 godzin, 9 minut i 41 sekund do 5 godzin, 27 minut i sekundy.
Jak już opisywaliśmy szczegółowo, Interia.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 15,76 do 16,25 mln pierwszy raz historii wysunęła się w tej statystyce nad Onet.pl (spadek z 16,5 do 16,24 mln). W tym pierwszym serwisie każdy internauta spędził średnio 48 minut i 23 sekundy, a w drugim godzinę, 31 minut i 50 sekund.
Natomiast o2.pl zanotowało spadek z 10,06 do 9,86 mln użytkowników, przez co zostało wyprzedzone m.in. przez TVN24.pl (wzrost z 9,99 do 10,65 mln).

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 22,45 do 22,05 mln oraz wzrost średniego czasu korzystania z 5 godzin, 34 minut i 57 sekund do 5 godzin, 36 minut i 56 sekund.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX liczba internautów zmalała z 7,3 do 6,2 mln, natomiast na Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,01 do 2,75 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 6 godzin, 43 minut i 22 sekund do 7 godzin, 44 minut i 25 sekund.

Na Google.com na komputerach liczba internautów zmniejszyła się z 20,35 do 20 mln, a średni czas spędzony przez każdego z godziny, 36 minut i 51 sekund do godziny, 26 minut i 20 sekund.
Natomiast Onet.pl nadal ma dużą przewagą nad przeglądarkową Interią, mimo spadku liczby użytkowników z 6,69 do 6,24 mln (na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 4,53 do 4,4 mln).

Interia.pl w mobile’u przed WP i Onetem
Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 26,15 do 26,11 mln, Meta Platforms (bez WhatsAppa) - z 23,82 do 23,38 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 20,98 do 19,91 mln. Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska liczba odwiedzających zwiększyła się z 19,52 do 19,75 mln.

TikTok przy spadku liczby użytkowników z 12,25 do 11,92 mln osiągnął wzrost średniego czasu korzystania z 20 godzin, 29 minut i 23 sekund do 20 godzin, 58 minut i 35 sekund.
Na Interia.pl liczba odwiedzających zwiększyła się z 14,93 do 15,5 mln, dzięki czemu serwis wysunął się nad WP.pl (spadek z 15,75 do 15,36 mln) i Onet.pl (w dół z 15,04 do 15,01 mln).

Google.com zanotowało 22,4 mln użytkowników oraz 33 minuty i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 22,24 mln internautów oraz 32 minut i 27 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.
Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 22,58 do 21,87 mln użytkowników, a aplikacja Facebooka - z 20,36 do 19,36 mln, przy czym średni czas korzystania z niej znacząco się wydłużył: z 16 godzin, 12 minut i 8 sekund do 17 godzin, 33 minut i 2 sekund.

Zmalała też liczba internautów w wielu innych aplikacjach z zestawienia. TikTok zanotował spadek z 9,68 do 9,14 mln, przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 25 do 27 godzin.
W aplikacji Allegro, liderującej wśród tych audytowanych w badaniu, liczba użytkowników zmalała z 7,56 do 7,41 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył z godziny, 54 minut i 54 sekund do 2 godzin, 4 minut i 42 sekund.

Natomiast WP Poczta osiągnęła wzrost z 1,56 do 1,61 mln internautów oraz spadek z godziny, 52 minut i 21 sekund do godziny, 46 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania.











