Wirtualna Polska, TikTok i Netflix ze spadkami, Interia urosła w mobile'u (Mediapanel z lipca)

W lipcu witryny i aplikacje Grupy Google odwiedziło 97 proc. polskich internautów. Spore spadki liczby użytkowników zanotowały Wirtualna Polska i TikTok, a przeglądarkowa Interia wyprzedziła Onet. Z internetu korzysta 29,5 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w lipcu odwiedziło 28,71 mln polskich internautów (co dało 97 proc. zasięgu), spędzając średnio po 21 godzin, 27 minut i 58 sekund. W czerwcu zanotowały 28,88 mln użytkowników, 97,45 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 55 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel. W maju w badaniu wprowadzono znaczące zmiany, więc porównywanie wyników rok do roku jest mało miarodajne.

Z kolei Meta Platforms (czyli Facebook, Instagram i Messenger, bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęła 25,51 mln odwiedzających (86,19 proc. zasięgu), każdego średnio na 23 godziny, 37 minut i 45 sekund, a WhatsApp - 14,21 mln użytkowników (48,02 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 54 sekundy.

Pułap 20 mln użytkowników przekroczyło jeszcze trzech wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności. Grupa Wirtualna Polska miała 21,81 mln odwiedzających, 73,68 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 11 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21,21 mln użytkowników, 71,65 proc. zasięgu oraz godzinę, 49 minut i 16 sekund przeciętnego czasu, a Grupa Polsat-Interia - 20,58 mln internautów, 69,54 proc. zasięgu oraz godzinę i 13 sekund średniego czasu.

Grupa Wirtualna Polska w porównaniu z czerwcem zanotowała spadek z 22,81 do 21,81 mln internautów. Zmalała też liczba polskich użytkowników TikToka - z 12,95 do 12,58 mln, przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 19 godzin, 27 minut i 11 sekund do 19 godzin, 57 minut i 48 sekund.

Z kolei w serwisach i aplikacjach Grupy Polska Press liczba internautów zwiększyła się z 16,97 do 17,39 mln, a średni czas spędzony przez każdego z 12 minut i 3 sekund do 13 minut i 40 sekund. Wzrosły też wyniki Grupy Agora: z 19,24 do 19,4 mln internautów oraz z 39 minut i 4 sekund do 39 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.

29,5 mln Polaków w internecie

W czołowej dwudziestce kolejny raz znalazł się Netflix. Liczba jego polskich użytkowników zmniejszyła się z 11,1 do 10,71 mln, a przeciętny czas korzystania wzrósł z 5 godzin, 3 minut i 31 sekund do 5 godzin, 33 minut i 23 sekund.

Miesiąc do miesiąca nieznacznie zmalała liczba polskich internautów: łączna liczba z 29,6 do 29,5 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - z 25,6 do 25,3 mln.

grafika

Interia przed Onetem

Google.com miał 27,03 mln polskich użytkowników oraz godzinę, 32 minuty i sekundę średniego czasu korzystania, wobec 27,13 mln internautów oraz godziny, 39 minut i 16 sekund przeciętnego czasu miesiąc wcześniej.

Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 20,55 do 20,01 mln użytkowników, a przeglądarkowy YouTube - z 19,15 do 18,83 mln. Przy czym na YouTubie średni czas korzystania wydłużył się 5 godzin, 9 minut i 41 sekund do 5 godzin, 27 minut i sekundy.

Jak już opisywaliśmy szczegółowo, Interia.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 15,76 do 16,25 mln pierwszy raz historii wysunęła się w tej statystyce nad Onet.pl (spadek z 16,5 do 16,24 mln). W tym pierwszym serwisie każdy internauta spędził średnio 48 minut i 23 sekundy, a w drugim godzinę, 31 minut i 50 sekund.

Natomiast o2.pl zanotowało spadek z 10,06 do 9,86 mln użytkowników, przez co zostało wyprzedzone m.in. przez TVN24.pl (wzrost z 9,99 do 10,65 mln).

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 22,45 do 22,05 mln oraz wzrost średniego czasu korzystania z 5 godzin, 34 minut i 57 sekund do 5 godzin, 36 minut i 56 sekund.

W serwisach i aplikacjach Grupy OLX liczba internautów zmalała z 7,3 do 6,2 mln, natomiast na Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,01 do 2,75 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 6 godzin, 43 minut i 22 sekund do 7 godzin, 44 minut i 25 sekund.

grafika

Na Google.com na komputerach liczba internautów zmniejszyła się z 20,35 do 20 mln, a średni czas spędzony przez każdego z godziny, 36 minut i 51 sekund do godziny, 26 minut i 20 sekund.

Natomiast Onet.pl nadal ma dużą przewagą nad przeglądarkową Interią, mimo spadku liczby użytkowników z 6,69 do 6,24 mln (na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 4,53 do 4,4 mln).

grafika

Interia.pl w mobile’u przed WP i Onetem

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 26,15 do 26,11 mln, Meta Platforms (bez WhatsAppa) - z 23,82 do 23,38 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 20,98 do 19,91 mln. Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska liczba odwiedzających zwiększyła się z 19,52 do 19,75 mln.

TikTok przy spadku liczby użytkowników z 12,25 do 11,92 mln osiągnął wzrost średniego czasu korzystania z 20 godzin, 29 minut i 23 sekund do 20 godzin, 58 minut i 35 sekund.

grafika

Na Interia.pl liczba odwiedzających zwiększyła się z 14,93 do 15,5 mln, dzięki czemu serwis wysunął się nad WP.pl (spadek z 15,75 do 15,36 mln) i Onet.pl (w dół z 15,04 do 15,01 mln).

Google.com zanotowało 22,4 mln użytkowników oraz 33 minuty i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 22,24 mln internautów oraz 32 minut i 27 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.

grafika

Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 22,58 do 21,87 mln użytkowników, a aplikacja Facebooka - z 20,36 do 19,36 mln, przy czym średni czas korzystania z niej znacząco się wydłużył: z 16 godzin, 12 minut i 8 sekund do 17 godzin, 33 minut i 2 sekund.

Zmalała też liczba internautów w wielu innych aplikacjach z zestawienia. TikTok zanotował spadek z 9,68 do 9,14 mln, przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 25 do 27 godzin.

grafika

W aplikacji Allegro, liderującej wśród tych audytowanych w badaniu, liczba użytkowników zmalała z 7,56 do 7,41 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył z godziny, 54 minut i 54 sekund do 2 godzin, 4 minut i 42 sekund.

Natomiast WP Poczta osiągnęła wzrost z 1,56 do 1,61 mln internautów oraz spadek z godziny, 52 minut i 21 sekund do godziny, 46 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+