Właściciel Reserved uczy, jak odpowiedzialnie korzystać z ubrań

Firma odzieżowa LPP, do której należą marki odzieżowe Reserved, Cropp, Sinsay rusza z kampanią “Wear Your Story”, drugą odsłoną akcji “Dbaj o Ubranie” promującej świadome i odpowiedzialne korzystanie z ubrań. Chce zwiększyć świadomość i wrażliwość środowiskową konsumentów oraz zwrócić uwagę na konieczność zmiany codziennych nawyków w zakresie mody.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Właściciel Reserved uczy, jak odpowiedzialnie korzystać z ubrań

Mimo iż Polacy mają coraz większą świadomość, że nadmierna konsumpcja i wyrzucanie ubrań mogą mieć negatywny wpływ na środowisko, rzadko naprawiają lub przerabiają drobne uszkodzenia w ulubionych elementach garderoby. Głównie dlatego, że nie posiadają odpowiednich umiejętności, których - co istotne - chcieliby się nauczyć. Odpowiedzią na to ma być kampania “Wear Your Story”, która jest historią o historiach. 

W ramach kampanii LPP chce zaszczepić w konsumentach przekonanie, że to właśnie poprzez naprawianie i przerabianie często znoszonej lub delikatnie uszkodzonej odzieży, możemy nie tylko przedłużyć jej życie, ale zachować wspomnienia i emocje, które się z nią wiążą.

- Zrównoważone podejście do mody to jeden z elementów, któremu poświęcamy coraz więcej uwagi w naszej działalności. Zależy nam, aby tę ideę zaszczepić także w naszych klientach. W ramach kampanii Wear Your Story chcemy uświadomić Polakom, że przedłużając życie swoich ubrań poprzez ich naprawianie i przerabianie mogą dłużej cieszyć się ulubionymi elementami garderoby zmniejszając jednocześnie negatywny wpływ na środowisko – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Właściciele Reserved chcą chronić środowisko

W ramach kampanii LPP we współpracy z firmą ARC Rynek i Opinia przeprowadziło badanie opinii publicznej, na bazie którego przygotowany został raport będący inspiracją do zainicjowania kampanii. Respondenci wyraźnie wskazali bowiem, że Polaków interesuje „powrót do korzeni”. Aż 64 proc. zadeklarowało, że chciałoby nauczyć się podstawowych technik krawieckich, aby naprawiać ubrania. 

- Do połowy ubiegłego wieku naprawianie i przerabianie ubrań było powszechną praktyką. Jednak dzisiaj coraz rzadziej chcemy i potrafimy to robić, raczej wolimy wyrzucić zniszczone ubranie i kupić nowe. Celem kampanii Wear Your Story jest powrót do dawnych zwyczajów i odkrycie na nowo umiejętności, które posiadali nasi dziadkowie i rodzice – komentuje Katarzyna Stasiuk, doktor habilitowany psychologii i profesor w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Kluczowym aspektem kampanii Wear Your Story jest wymiar edukacyjny. Centralną osią akcji jest strona internetowa dbajoubranie.pl z różnorodnym kontentem poradnikowym, dzięki któremu każdy będzie mógł dokonać drobnych napraw ulubionych elementów garderoby. Do projektu zostały także zaproszone Mistrzynie Praktyki: Faustyna Szulfer, Monika Jurasik i Angelika Witek, które przygotowały zestaw praktycznych materiałów dla konsumentów. Są to przede wszystkim krótkie, instruktażowe filmy pokazujące różne metody naprawy i upcyclingu odzieży. 

Kampania, oprócz waloru edukacyjnego, będzie miała także wymiar praktyczny. W ramach kolejnych jej odsłon, LPP uruchomi także akcję naprawiania ubrań w punktach krawieckich, chcąc tym samym zwrócić uwagę konsumentów na fakt, że uszkodzenia odzieży nie muszą oznaczać konieczności zakupu nowej garderoby. Dzięki współpracy z woshwosh firma udostępni Polakom vouchery na konkretną kwotę do wykorzystania na naprawę ubrań w wybranych punktach w Polsce.

W ramach kampanii “Wear Your Story”, LPP wdraża szeroko zakrojoną strategię komunikacyjną w salonach Reserved i Sinsay. W przymierzalniach znajdą się naklejki zachęcające do zapoznania się z kampanią, a w aplikacjach mobilnych obu marek pojawią się banery przekierowujące bezpośrednio na stronę kampanii. LPP wierzy, że dzięki tym działaniom dotrze z przekazem kampanii do licznego grona odbiorców i będzie realnie wpływać na ich przejście na gospodarkę cyrkularną także w zakresie mody.

“Wear Your Story” to kampania nastawiona na zmianę myślenia i codziennych nawyków Polaków. Edukacja i promowanie odpowiedzialnego użytkowania ubrań, poprzez ich naprawę i upcycling, mogą przynieść realne korzyści środowiskowe. W ten sposób LPP chce wspólnie ze swoimi klientami dokonać zmiany w kierunku gospodarki cyrkularnej i dążenia do bardziej zrównoważonej przyszłości mody.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu