Właściciel Sotrendera ze wzrostem przychodów, 94 tys. zł straty

Firma Smart Net Research & Solutions, oferująca platformę Sotrender do analityki komunikacji w mediach społecznościowych, zanotowała w 2018 r. wzrost wpływów o 11,8 proc. do 3,36 mln zł. Strata netto wyniosła zaś 94,7 tys. zł.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Właściciel Sotrendera ze wzrostem przychodów, 94 tys. zł straty
Jan Zając, fot. uw.edu.pl

Przychody Smart Net Research & Solutions wzrosły w skali roku z 3 mln zł do 3,36 mln zł w roku 2018. Firma zamknęła rok stratą netto na poziomie 94,7 tys. zł. W 2017 roku firma zanotowała 177,9 tys. zł zysku netto.

Strata ze sprzedaży na koniec ub.r. wyniosła 484,8 tys. zł, wobec 226,6 tys. zł zysku rok wcześniej.

Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 2,78 mln zł w roku 2017 do 3,85 mln zł rok później. Wydatki na usługi obce wyniosły 1,75 mln zł wobec 1,27 mln zł w 2017. Jak wskazuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jan Zając, prezes Smart Net Research & Solutions, wynika to głównie z obciążenia realizacją projektu R&D z obszaru rozwoju sztucznej inteligencji w analizowaniu i optymalizowaniu komunikacji marketingowej.

-  W ramach tego cześć prac zlecamy na zewnątrz, do specjalistów z centrów rozwojowych Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej, specjalizujących się w przetwarzaniu obrazu oraz przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) - wyjaśnia Zając.

Projekt wspierany jest ze środków z grantu NCBiR. - O ile w 2016-2017 odnotowywaliśmy zysk, to 2018 r. zakończyliśmy z niewielką stratą ze względu na inwestycje w duży projekt analityczny, który zaczął generować przychody w 2 kwartale 2019 r. oraz ze względu na opóźnienia w płatnościach kolejnych transzy grantu R&D ze strony NCBiR. W 2019 r. te aspekty poprawiły się i w pierwszej połowie 2019 r. spółka ponownie stała się rentowna - dodaje Zając.

Ponadto szef Smart Net Research & Solutions podkreśla, że ważną rolę w strukturze kosztów firmy odgrywa "model współpracy B2B ".

Na wynagrodzenia Smart Net Research & Solutions wydała w ub.r. 1,7 mln zł wobec 1,05 mln zł w roku 2017.

grafika

500 klientów abonamentowych Smart Net Research & Solutions

Obecnie Smart Net Research & Solutions obsługuje ponad 500 klientów abonamentowych i ok. 100 w zakresie dodatkowych usług. Większość klientów pochodzi z Polski, choć Zając wskazuje, że od ubiegłego roku odnotowują szybsze tempo przyrostu przychodów z zagranicy.

W 2018 r. spółka pozyskała łącznie 342 nowych klientów. - Co ważne, zdecydowana większość z nich to klienci abonamentowi wywodzący się z segmentu agencji niesieciowych oraz segmentu MŚP, co wynika z realizacji przyjętej strategii wzrostu i akwizycji klientów metodą soft SaaS - komentuje Jan Zając.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych