Własna platforma B2B dla dostawców i odbiorców – w zasięgu ręki

Własna, branżowa platforma sprzedażowa to marzenie wielu dystrybutorów. Jej atutów nie sposób przecenić. To nie tylko usprawnienie procesu zakupowego, szansa na zbudowanie dużej oferty produktowej w jednym miejscu, ale także ogromna oszczędność czasu i pieniędzy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

B2B online jest dostawcą profesjonalnej platformy Galaxy B2B do zarządzania relacjami i procesami handlowymi w kanałach elektronicznych dla średnich i dużych dystrybutorów, hurtowni i operatorów platform e-commerce. System ten pomaga stworzyć własną, branżową platformę dla dostawców i odbiorców – pod marką dystrybutora, który realizuje transakcje w charakterze pośrednika. Platforma ta może być zintegrowana z jego systemem ERP.

Firmy, które mają wielu dostawców i odbiorców wkładają ogrom pracy w kontakty i aktualizacje ofert. Własna platforma B2B daje możliwość stworzenia w sieci aktualnego katalogu dostępnych produktów bez angażowania zespołu handlowców odpowiedzialnych za kontakty z klientami.

Zakupy na zasadach e-sklepu

Zakupy odbywają się online bez udziału działu handlowego – na zasadach sklepu internetowego. Dodawanie nowych produktów i aktualizacja danych spoczywa na dostawcach – operator czyli właściciel platformy jedynie zatwierdza poszczególne produkty i ustala swoją marżę. Jest on pośrednikiem – czyli prowadzi sprzedaż we własnym imieniu. Sam ustala ceny.

Odbiorcy to np. resellerzy albo firmy czy instytucje robiące zakupy na własne potrzeby – to po prostu klienci operatora. Wybierają produkty z udostępnionej na platformie oferty i dokonują zakupów. Dzięki usłudze Drop Ship produkty do odbiorców wysyłane są wprost od dostawców bez pośrednictwa właściciela platformy. Takie rozwiązanie uwalnia go od kosztów dużych zamówień, magazynowania i wysyłki – ponieważ dostawa towaru spoczywa na dostawcy.

Koszty

Koszt związany z prowadzeniem własnej platformy sprzedażowej plasuje się na poziomie ok. 5000 zł netto/ miesięcznie. Jest to koszt szacunkowy, który zależy od kilku zmiennych – wymaga więc indywidualnej wyceny. Zawsze zawiera serwis i utrzymanie platformy. Dodatkowo można się spodziewać kosztów początkowych w związku z integracją platformy z systemem ERP oraz jej graficzną identyfikacją.

Platforma na wewnętrzne potrzeby

Platforma może być również wykorzystywana w charakterze systemu sprzedaży zamkniętej danej marki. Przykładem może tu być Citroen Polska. Serwis z dodatkami i akcesoriami samochodowymi dla dystrybutorów i dostawców Citreon Polska pozwala na sprawne funkcjonowanie trzech użytkowników – grupy dostawców, grupy odbiorców i centrali firmy. Salony – odbiorcy – zamawiają akcesoria do aut korzystając z platformy. Faktury otrzymują od centrali Citroen Polska, a zamówiony towar bezpośrednio od dostawców (Drop Ship).

Platforma powstała dzięki wsparciu funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Informacje o firmie

B2B Online sp. z o.o. jest dostawcą profesjonalnej platformy do sprzedaży i zakupów hurtowych opartej na technologii cloud computing, czyli gotowych aplikacji "w chmurze" oraz oprogramowania jako usługi – SaaS (software as a service). Rozwiązania B2B udostępniane są zarówno w formie prywatnej – system STAR B2B do sprzedaży hurtowej, jak i publicznej – portal zakupów hurtowych PLANET B2B.

Projekt platformy B2B Online jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Obsługa PR i prasowa

INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A, 03-822 Warszawa

Małgorzata Błachnio, mobile: (+48) 509 047 721, e-mail: malgorzata.blachnio@indalo.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele