Włosi to najbardziej przesądni kibice w Europie, według raportu MasterCard „Fan Passion”

5 czerwca 2015 r. – Europa szykuje się do zaplanowanego na 6 czerwca 2015 r. Finału Ligi Mistrzów w Berlinie, z udziałem Juventusu Turyn i FC Barcelony. Tymczasem, w nowym raporcie firmy MasterCard pt. „Fan Passion Report”, przeanalizowano różnice pomiędzy kibicami na całym kontynencie, w oparciu o odpowiedzi ponad 5 000 kibiców.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z raportu, spośród wszystkich Europejczyków najbardziej przesądni są kibice we Włoszech (73%), a tuż za nimi plasują się Hiszpanie. Blisko połowa Włochów (47%) zakłada na mecz jakiś element garderoby, który ma przynieść szczęście ich drużynie, 20% zajmuje dokładnie to samo miejsce na trybunach na każdym meczu, a 13% spożywa określoną przekąskę lub napój. Ponad 40% Hiszpanów także przyznało się do noszenia określonych „szczęśliwych” ubiorów. Na końcu rankingu znaleźli się kibice z Portugalii - tylko 23% z nich kieruje się przesądami. Nieco bardziej od Portugalczyków przesądni są Szwedzi (24%) i Holendrzy (29%).

W przypadku niektórych narodowości piłka nożna ma rangę religii i nie ma dnia, by nie wzbudzała ogromnych emocji. Na przykład, we Włoszech 69% kibiców zadeklarowało, że opuściliby ważne wydarzenie rodzinne po to, aby pójść na mecz. 60% kibiców z Hiszpanii przedkłada futbol ponad rodzinę. Pod tym stwierdzeniem podpisuje się też 52% Francuzów.  Z badania, w którym udział wzięło ponad 5 000 respondentów, wynika, że aż 43% kibiców poświęciło obowiązki rodzinne na rzecz kibicowania ulubionej drużynie. Najwięcej zagorzałych fanów piłki znaleźć można w grupie wiekowej 25-34 lata. Jedynie w przypadku Portugalii sytuacja jest odwrotna - zaledwie 19% respondentów przyznaje się do tego, iż futbol jest dla nich ważniejszy niż najbliżsi.

Inne istotne informacje płynące z badania:

  • Ponad 1/3 kibiców (35%) w ciągu ostatniego roku skorzystała ze zwolnienia lekarskiego, aby obejrzeć jakiś mecz. Najwyższy odsetek tego typu wymuszonych urlopów dotyczy Włochów - aż 51,9% kibiców nie poszło z powodu meczu do pracy.
  • Kibice w Hiszpanii najbardziej angażują się w mecze wyjazdowe - 92,8% kibiców jeździ za granicę, aby wspierać swój ukochany zespół.
  • Portugalczycy (63%) i Szwedzi (51%) kibicują głównie na miejscu, a większość z nich sprzed telewizora.
  • Anglia (23%) i Hiszpania (22%) to dwa najczęściej odwiedzane miejsca rozgrywek, jeśli chodzi o kibicowanie za granicą. Włochy (12%) i Niemcy (10%) uplasowały się na trzecim i czwartym miejscu.
  • Największe wydatki na meczach wyjazdowych ponoszą kibice z Hiszpanii, wydając średnio 457 funtów na głowę. Włosi wydają 398 funtów, a Francuzi - 351 funtów.  Ogólnie kibice przeznaczają na wydatki związane z wyjazdem zagranicznym w celu kibicowania swojej drużynie średnio 250 funtów.
  • Kibice na Węgrzech (69%) podczas takich wyjazdów często korzystają z okazji, przedłużając czas pobytu do trzech lub więcej dni, natomiast Portugalczycy (29%) preferują wyjazdy jednodniowe.

W raporcie firmy MasterCard, oficjalnego partnera Dziecięcej Eskorty piłkarzy Ligi Mistrzów, poproszono także kibiców z 11 różnych krajów o wytypowanie najlepszego gracza w historii turnieju. Zwycięzcą został Lionel Messi otrzymując 27% głosów. Drugim w kolejności najlepszym piłkarzem, według respondentów, został były gwiazdor Realu Madryt, Zinedine Zidane (12%), a trzecie miejsce przypadło Cristiano Ronaldo (11%). Napastnik z Brazylii, Ronaldo (7%) był czwarty, a David Beckham (4%) - piąty w rankingu.

Co zaskakujące, największą liczbę głosów Messi zdobył w grupie wiekowej kibiców liczących 55 i więcej lat (33%), a nie wśród młodszych kibiców. Supergwiazda piłki nożnej z Argentyny uplasowała się na pozycji pierwszej w Anglii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Turcji, Rosji i na Węgrzech. W swojej ojczyźnie Zidane zajął pierwszą lokatę, podobnie jak Cristiano Ronaldo w swym rodzinnym kraju - Portugalii.

Na podstawie badania również można stwierdzić, że 40% kibiców preferuje płacenie zarówno gotówką, jak i kartą za przekąski, napoje, bilety na przejazd oraz drobne wydatki związane z obecnością na meczu, nie faworyzując żadnej z metod płatności.

Badanie „Fan Passion Report” na zlecenie MasterCard przeprowadziła firma Censuswide. Wzięło w nim udział 5 017 respondentów z 11 krajów w Europie: Anglii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Holandii, Włoszech, Turcji Rosji, Szwecji, Portugalii i na Węgrzech.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online