WP i Facebook przyciągają bardziej niż Google. W górę Edipresse - w dół TVN, Messenger i Instagram (Gemius/PBI z sierpnia)

Google i Facebook są niezmiennie zdecydowanymi liderami pod względem zasięgu i liczby odsłon w polskim internecie, natomiast dłuższy średni czas korzystania przez internautów notuje Wirtualna Polska. W sierpniu znacząco zmalały zasięgi Grupy TVN, Grupy Interia, Messengera i Instagrama, natomiast duże wzrosty osiągnęły Grupa Edipresse i Cyfrowy Polsat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sierpniu br. strony i aplikacje Google odwiedziło 25,65 mln realnych użytkowników, czyli 95,02 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,1 mld odsłon, a każe spędził przeciętnie 30 minut i 51 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Facebook przy 20,8 mln użytkowników miał 3,1 mld odsłon oraz 32 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika, a Grupa Wirtualna Polska - 20,74 mln użytkowników, 2,8 mld odsłon oraz 35 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania.

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyła jeszcze Grupa RAS Polska - przy 20,33 mln użytkowników zanotował 2,21 mld odsłon oraz 28 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Z miesiąca na miesiąc Grupa RAS Polska straciła 302,6 tys. użytkowników. Jeszcze większe spadki zanotowały Facebook (339,2 tys.), Grupa Interia.pl (309,3 tys. zł), Wikipedia (596,8 tys.) oraz Grupa TVN (510,5 tys.).

Za to Grupa Edipresse.pl zyskała 552 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - 371,8 tys., Grupa ZPR Media - 228,2 tys., a Cda.pl - 218,7 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln. 22,6 mln użytkowników korzystało z sieci na komputerach, a 22,3 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl przy 23,06 mln użytkowników zanotował 4,15 mld odsłono oraz 26 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, natomiast Google.com miał 21,98 mln użytkowników, 1,87 mld odsłon oraz 18 minut i 55 sekund średniego czasu. Ta pierwsza domena straciła w skali miesiąca 396,7 tys. odwiedzających, a drugi - 187,5 tys.

Facebook i WP.pl jako jedyne zanotowały ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania - odpowiednio 32 minuty i 18 sekund oraz 33 minuty i 2 sekundy.

Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 372,3 tys. użytkowników, YouTube - 234,3 tys., a Wikipedia - 596,8 tys. Natomiast Poradnikzdrowie.pl osiągnął wzrost aż o 830,9 tys. użytkowników, a Polki.pl - 806,4 tys.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,67 mln użytkowników, którzy wykonali tam 4,06 mld odsłon i spędzili przeciętnie po 33 minuty i 42 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 37 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, Grupa Interia.pl - 33 minuty i 34 sekundy, a Grupa TVN - 33 minuty i 33 sekundy.

YouTube miał 16,79 mln użytkowników i 748,1 mln odsłon, Facebook - 16,79 mln użytkowników i 1,64 mln odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 15,09 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Grupa RAS Polska - 13,98 mln użytkowników i 1 mld odsłon.

Grupa TVN straciła w skali miesiąca 377,6 tys. odwiedzających, Grupa PKO BP - 348,8 tys., Grupa Interia.pl - 318,3 tys., YouTube - 302,8 tys., a Facebook - 300,3 tys.

grafika

Google.pl miało na komputerach 19,34 mln użytkowników, 2,58 mld odsłon oraz 28 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Google.com - 17,27 mln użytkowników, 1,43 mld odsłon oraz 21 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.

Po ponad miliard odsłon zanotowały też Facebook (1,64 mld) oraz WP.pl (1,03 mld). Z tej drugiej domeny przeciętny odwiedzający korzystał przez 33 minuty i 13 sekund, a z o2.pl - przez 37 minut i 12 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 18,56 mln użytkowników, 2,03 mld odsłon oraz 12 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Więcej odsłon (2,65 mld) miała Grupa OLX przy 12,29 mln użytkowników.

Z Facebooka odwiedzający korzystał przeciętnie przez 28 minut i 34 sekundy, z YouTube’a - przez 26 minut i 17 sekund, a ze stron i aplikacji Grupy RAS Polska - przez 24 minut i 26 sekund.

W skali miesiąca Wikipedia straciła aż 1,03 mln użytkowników, Grupa Google - 518,3 tys., a Facebook - 495,2 tys. Za to Grupa Eurozet osiągnęła wzrost o 616,2 tys. odwiedzających, Grupa OLX - o 434,7 tys., a YouTube - o 429,2 tys.

grafika

Google.com na smartfonach i tabletach odwiedziło 14,81 mln internautów, którzy wykonali 439,6 mln odsłon oraz spędzili średnio po 7 minut i 36 sekund. Natomiast Google.pl zanotowało 14,44 mln użytkowników, 1,57 mld odsłon oraz 12 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania, a Facebook - 12,11 mln użytkowników, 1,46 mld odsłon oraz 28 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.

Google.pl stracił w skali miesiąca 699,1 tys. odwiedzających, a Interia.pl - 372 tys. Za to Poradnikzdrowie.pl zyskał 745,5 tys. użytkowników, Polki.pl - 566 tys., a SE.pl - 442,5 tys.

grafika

Z aplikacji YouTube’a skorzystało 16,29 mln użytkowników, czyli 60,34 proc. wszystkich polskich internautów. W skali miesiąca liczba odwiedzających wzrosła o 224 tys.

Aplikacja Google’a straciła z miesiąca na miesiąc 405 tys. użytkowników, Messenger - 877,5 tys., Dysk Google - 864,1 tys., a Google+ - 724 tys. Jeszcze większe spadki zanotowały Gry Google Play (916,1 tys.), Instagram (981 tys.) oraz Facebook Lite (1,04 mln).

Za to Yanosik zyskał 805,2 tys. użytkowników, a WhatsApp - 421,3 tys. użytkowników.

grafika

Liczebność próby: N=158461. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów