W maju trzy najpopularniejsze grupy serwisów w Polsce zanotowały w porównaniu z kwietniem nieznaczne spadki popularności. Strony Google odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników mniej , witryny Grupy Onet.pl – ponad 300 tys., a nasza-klasa.pl – ok. 150 tys. Z kolei serwisy Gazeta.pl straciły w porównaniu z kwietniem ponad 250 tys. real users i zostały wyprzedzony przez strony Wirtualnej Polski, które odwiedziło 40 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.
Maj to kolejny miesiąc z rzędu, w którym na popularności w Polsce mocno zyskał Facebook. Serwis odwiedziło bowiem 6,46 mln użytkowników z naszego kraju, czyli prawie 850 tys. więcej niż w kwietniu (więcej). Jednocześnie portal w ciągu sześciu miesięcy podwoił swój zasięg w Polsce – jeszcze w grudniu ubiegłego roku miał 3,12 mln real users w naszym kraju i nie mieścił się nawet w czołowej dwudziestce Megapanelu (więcej). Tymczasem w maju Facebook był już na jedenastym miejscu, o trzy pozycje wyżej niż miesiąc wcześniej.

Wśród witryn objętych audytem site-centric liderem niezmiennie są serwisy Grupy Onet.pl. Ze znaczących zmian w zestawieniu – oprócz wyprzedzenia Gazeta.pl przez Wirtualną Polskę – warto odnotować spory spadek popularności (o prawie 600 tys. użytkowników) witryn TVN i nieco mniejsze – stron Money.pl (o niecałe 500 tys. real users) i Mediów Regionalnych (o ponad 350 tys.).
Najpopularniejsze domeny w Polsce zanotowały w maju spadki liczby odwiedzających je internautów: google.pl o niecałe 100 tys., onet.pl o ponad 400 tys., nasza-klasa.pl o 150 tys., a google.com o ponad 150 tys. Natomiast youtube.com zyskał w porównaniu z kwietniem ok. 175 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając wp.pl, która straciła ponad 250 tys. real users.
Serwisy Allegro.pl przekroczyły w maju poziom 5 mld odsłon, odnotowując wzrost ich liczby o ok. 275 mln w porównaniu z kwietniem. Za to użytkownicy odwiedzający witryny Onet.pl wykonali na nich 380 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej.

Liderem pod względem czasu, który spędzają na nich internauci, pozostają serwisy Grupy Onet.pl. Jednak całościowo wskaźnik ten spadł dla tych witryn w porównaniu z kwietniem o ponad 3 mln godzin, a w przeliczeniu na użytkownika – o 6 minut. Za to internauta odwiedzający strony Wirtualnej Polski przebywał na nich średnio 19 minut dłużej niż miesiąc wcześniej.
Z Gadu-Gadu korzystało w maju niespełna 100 tys. internautów mniej niż w kwietniu. Natomiast spadek popularności Winampa przekroczył 100 tys. użytkowników, a w przypadku Ipli wyniósł ok. 180 tys.
Liczebność próby: N= 15 311. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.











