Wpływy Answear 50 proc. w górę, pomogło wznowienie sprzedaży na Ukrainie

Platforma e-commerce z odzieżą Answear wstępnie szacuje, że sprzedaż online spółki wzrosła w III kw. rdr o 51 proc. do 244 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 233 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 50 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy Answear 50 proc. w górę, pomogło wznowienie sprzedaży na Ukrainie

Przychody Answear ze sprzedaży za trzy kwartały 2022 r. wyniosły 608 mln zł i wzrosły rdr o 43 proc. Sprzedaż online za 9 miesięcy wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38 proc. rdr.

"Mimo trudnego otoczenia rynkowego w postaci przede wszystkim dużej inflacji oraz widma recesji nasz biznes stale dynamicznie rośnie w odróżnieniu od konkurencji, która odnotowuje spadki sprzedaży. Potwierdza to zasadność naszej strategii dywersyfikacji geograficznej oraz stałego zwiększania średniej wartości zamówienia. Dodatkowo miniony kwartał był to pierwszy w tym roku pełen okres, który uwzględniał ponownie uruchomiony rynek ukraiński. Tu również pozostajemy optymistami, widzimy stałą odbudowę tego rynku, co powinno w przyszłości przełożyć się na jeszcze lepszą sprzedaż" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Answear weszło do kolejnych krajów

Spółka podała, że dobre wstępne wyniki sprzedażowe w minionym kwartale to m.in. zasługa wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w Europie Południowej, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień.

"Rozciągłość geograficzna rynków spółki pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu" - napisano.

Dodatkowo Answear. com kontynuował działania wspierające budowę świadomości marki, które w III kw. były realizowane w ramach kampanii reklamowych w telewizji. "Liczymy, że tak jak zwykle, IV kwartał będzie dla nas najlepszym okresem w całym roku" – dodał prezes Krzysztof Bajołek.

W drugim kwartale br. Answear osiągnęło wzrost przychodów rok do roku ze 146,13 do 197,52 mln zł i zysku netto z 5,72 do 7,21 mln zł.

W środę na koniec sesji giełdowej za akcję spółki płacono 18,42 zł, co daje kapitalizację w wysokości 319,5 mln zł. Od początku stycznia br. kurs zmalał o 41 proc.

grafika
pap/tw
Autor artykułu:
pap/tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela