Według ustaleń Ad Age, WPP miało „połączyć siły” z Cambridge Analytica w związku z przetargiem armii amerykańskiej, która jest w trakcie wyboru agencji reklamowej. Obecnie współpracuje z McCann Worldgroup, ale kontrakt wygasa we wrześniu br.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/andrzej-duda-nie-bylo-wspolpracy-z-cambridge-analytica-w-mojej-kampanii-wyborczej-to-fake-news ##
W przetargu WPP konkuruje właśnie z McCann Worldgroup, a także z sieciami Omnicom i Interpublic Group. Ad Age donosi - powołując się na anonimowego rozmówcę znającego sytuację - że WPP „połączyło siły” z Cambridge Analytica, aby przekonać do swojej oferty amerykańską armię rzekomym doświadczeniem firmy w mediach społecznościowych, a ściślej - doświadczeniem dotyczącym danych w social mediach. AdAge nie uzyskał komentarza ani z amerykańskiej armii, ani też z WPP i Cambridge Analytica.

O firmie zrobiło się głośno, po tym jak media doniosły, że nielegalnie wykorzystywała dane 50 mln użytkowników Facebooka m.in. przy kampanii wyborczej Donalda Trumpa. - Po wyborach prezydenckich w USA Cambridge Analytica zwróciła się do agencji i wielu marketerów chwaląc się wygranymi wyborami. Pokazywała, jak to zrobiła - mówił rozmówca dziennikarzowi Ad Age.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mark-zuckerberg-wyjasnia-afere-z-przejeciem-danych-uzytkownikow-zapowiada-nowe-zabezpieczenia-jestem-odpowiedzialny-za-to-co-sie-stalo ##
Częścią oferty tej firmy jest m.in. jej doświadczenie w profilowaniu „psychograficznym”, którym zainteresowani są marketerzy. Oznacza to, że jej narzędzia pozwalają budować modele konsumentów oparte nie tylko na danych demograficznych i lokalizacji, ale także mogące odwzorowywać przyzwyczajenia ludzi, ich zainteresowania i wartości.











