WPP, McCann, Unilever, Pepsi i Sancho BBDO wśród liderów efektywności reklamowej (Top 100)

Unilever jako marketer, Pepsi jako marka, holding reklamowy WPP Group, sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i ACG Advertising Agency zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach – wynika z najnowszego raportu Effie Index.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
WPP, McCann, Unilever, Pepsi i Sancho BBDO wśród liderów efektywności reklamowej (Top 100)

Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego ósmą edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.

Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz piąty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern PepsiCo awansował o trzy miejsca w porównaniu z rokiem ub., zaś koncern Nestlé utrzymał trzecią lokatę.

grafika

Najefektywniejszą marką została Pepsi, która awansowała o trzy miejsca, zastępując Vodafone – ubiegłorocznego lidera. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje McDonald's, a trzecie – Coca-Cola, która spadła z zajmowanego rok temu miejsca drugiego.

grafika

Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już siódmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).

grafika

Wśród najskuteczniejszych sieci reklamowych w tegorocznym rankingu prym wiedzie McCann Worldgroup, która po raz pierwszy znalazła się na tej pozycji. Zdetronizowała tym samym sieć BBDO, obecnie numer 2.  Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei Ogilvy.

grafika

Agencja Sancho BBDO zachowała tytuł najbardziej efektywnej agencji. Na drugie miejsce awansowała z trzeciego agencja FP7 / DXB z Dubaju, a tuż za nią uplasowała się MullenLowe Lintas (Mumbai).

grafika

Najefektywniejszą niezależną agencją reklamową na świecie pozostaje – już trzeci rok – agencja ACG Advertising Agency z Budapesztu. Wiceliderem tego zestawienia jest Madre Buenos Aires, zaś trzecie miejsce należy do Kinograf i MINT MENA z Dubaju.

grafika

Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest Unilever, a najbardziej efektywną marką Vodafone. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową – McCann Worldgroup. Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazł się turecki oddział Mindshare, zaś za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano węgierską ACG Advertising Agency.

W Effie Index 2018 znalazło się kilkanaście polskich firm i marek, jednak poza ścisłymi czołówkami. Do zestawienia najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych trafiły agencje: Just (miejsce 21), Brain i PZL (37), Plej (56), GoldenSubmarine i Gong (61), Brasil i GPD (83).

W najskuteczniejszych agencji reklamowych znalazły się z kolei: Mediacom Warszawa (15), Saatchi&Saatchi IS (25), MEC (28), DDB&Tribal (30), Ogilvy&Mather i Starcom (45), VML Poland i Zenith (57), Spark Foundry (69), Just i Publicis (81).

Do najefektywniejszych polskich marek należą: Biedronka (49), Play, mBank i Frisco.pl (85). Wśród marketerów znalazły się takie firmy, jak Grupa Żywiec (42) i Maspex (85).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu