Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego ósmą edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.
Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz piąty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern PepsiCo awansował o trzy miejsca w porównaniu z rokiem ub., zaś koncern Nestlé utrzymał trzecią lokatę.

Najefektywniejszą marką została Pepsi, która awansowała o trzy miejsca, zastępując Vodafone – ubiegłorocznego lidera. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje McDonald's, a trzecie – Coca-Cola, która spadła z zajmowanego rok temu miejsca drugiego.
Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już siódmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).

Wśród najskuteczniejszych sieci reklamowych w tegorocznym rankingu prym wiedzie McCann Worldgroup, która po raz pierwszy znalazła się na tej pozycji. Zdetronizowała tym samym sieć BBDO, obecnie numer 2. Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei Ogilvy.
Agencja Sancho BBDO zachowała tytuł najbardziej efektywnej agencji. Na drugie miejsce awansowała z trzeciego agencja FP7 / DXB z Dubaju, a tuż za nią uplasowała się MullenLowe Lintas (Mumbai).

Najefektywniejszą niezależną agencją reklamową na świecie pozostaje – już trzeci rok – agencja ACG Advertising Agency z Budapesztu. Wiceliderem tego zestawienia jest Madre Buenos Aires, zaś trzecie miejsce należy do Kinograf i MINT MENA z Dubaju.
Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest Unilever, a najbardziej efektywną marką Vodafone. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową – McCann Worldgroup. Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazł się turecki oddział Mindshare, zaś za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano węgierską ACG Advertising Agency.
W Effie Index 2018 znalazło się kilkanaście polskich firm i marek, jednak poza ścisłymi czołówkami. Do zestawienia najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych trafiły agencje: Just (miejsce 21), Brain i PZL (37), Plej (56), GoldenSubmarine i Gong (61), Brasil i GPD (83).

W najskuteczniejszych agencji reklamowych znalazły się z kolei: Mediacom Warszawa (15), Saatchi&Saatchi IS (25), MEC (28), DDB&Tribal (30), Ogilvy&Mather i Starcom (45), VML Poland i Zenith (57), Spark Foundry (69), Just i Publicis (81).
Do najefektywniejszych polskich marek należą: Biedronka (49), Play, mBank i Frisco.pl (85). Wśród marketerów znalazły się takie firmy, jak Grupa Żywiec (42) i Maspex (85).











