WPP obniża pensje i nie wypłaci dywidendy, odchodzi globalny szef kreacji John O’Keeffe

John O’Keeffe, globalny chief creative officer odchodzi z holdingu reklamowego WPP. Nie będzie jego następcy. Firma szuka oszczędności: nie będzie dywidendy, obniżono wynagrodzenia, zamrożono rekrutacje.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

John O’Keeffe, globalny chief creative officer odchodzi z holdingu reklamowego WPP. Pracował tu od 12 lat. Firma nie będzie mianować jego następcy, obowiązki i odpowiedzialność w zakresie kreacji zostaną rozdzielone na szefów poszczególnych agencji.

Według doniesień mediów jego odejście po 12 latach pracy z WPP zostało potwierdzone pracownikom w wewnętrznej notatce. CEO WPP, Mark Read, poinformował w niej, że O'Keeffe odchodzi po tym, jak kontrola nad kreatywnymi standardami została rozłożona na agencje, sugerując, zajmowane przez niego stanowisko nie będzie obsadzone.

- Jak wiecie, w ramach naszej nowej strategii wzmocniliśmy marki agencji i zwiększyliśmy inwestycje w ich kreatywne talenty. W ramach tego procesu większą odpowiedzialność za standardy kreatywne powierzyliśmy samym agencjom, dlatego John nas opuszcza - wyjaśnił Read.

Szukanie oszczędności w odpowiedzi na epidemię

Spółka WPP Global w związku z pandemią COVID-19 zdecydowała się zawiesić dywidendy, obniża wynagrodzenie kadry kierowniczej oraz zatrzymuje wykup akcji.

W marcu WPP Global odnotowało coraz więcej rezygnacji klientów z wydatków na media, a także spadek liczby projektów i wstrzymanie pracy. Część zleceń jest w toku, ale plan przyszłych projektów jest niepewny. Jednak popyt na PR i komunikację specjalistyczną rośnie na niektórych rynkach. Firma poinformowała: „Oczywiste jest, że wpływ COVID-19 na biznes wzrośnie, ale na tym etapie nie jest możliwe oszacowanie głębokości ani czasu jego trwania ”.

W odpowiedzi na to WPP zawiesiło skup akcji własnych w wysokości 950 milionów funtów (1,9 miliarda dolarów), finansowany ze sprzedaży firmy danych Kantar. Od grudnia wydano 330 milionów funtów (666 milionów dolarów) na program. Ostateczna dywidenda w wysokości 37,3 pensów za akcję w 2019 r., która ma zostać zaproponowana na WZA w czerwcu tego roku, również została zawieszona.

Te dwa działania pozwalają zaoszczędzić około 1,1 mld funtów (2,22 mld dolarów) w gotówce. Firma ma również 4,8 mld funtów w niewykorzystanym kredycie. Dług netto wyniósł 1,5 mld funtów w porównaniu z 4 mld funtów rok wcześniej.

Jeśli chodzi o koszty, zatrudnienie zostało zamrożone, dokonywane są weryfikacje wydatków zewnętrznych, a koszty uznaniowe, w tym koszty podróży i hoteli oraz konkursów, zostały wstrzymane. Planowane podwyżki wynagrodzeń na ten rok również anulowano. Członkowie komitetu wykonawczego WPP, a także rada dyrektorów, obniżą wynagrodzenie lo 20 proc. przez co najmniej trzy miesiące. Środki te pozwolą zaoszczędzić od 700 milionów funtów.

Firma ma również na uwadze oszczędności w wysokości 100 milionów funtów w wydatkach kapitałowych i szuka dalszych cięć, w zależności od wpływu wirusa.

WPP z silną pozycją finansową

W styczniu i lutym wzrost organiczny spadł o 0,6 proc. zgodnie z oczekiwaniami, ale otoczenie biznesowe zmieniło się w marcu. -

Zaczęliśmy widzieć szereg różnych odpowiedzi od klientów na całym świecie, w zależności od sektora klienta, kraju i usług agencji. W krótkim okresie wydatki na media w dużej mierze pozostały zaangażowane lub skierowane na kanały alternatywne, chociaż obserwujemy rosnącą liczbę odwołań. Projekty i utrzymane prace były kontynuowane w większości sektorów, ale aktywność zaczęła spadać.W rezultacie spodziewamy się, że nasze wyniki w marcu na rynkach, na których wystąpią znaczące ogniska COVID-19, będą słabsze niż w styczniu i lutym, na co wpływ będą miały rządowe ograniczenia w ruchu i związane z tym ograniczenie działalności gospodarczej - informuje WPP.

95 proc.  ze 107 tys. pracowników koncernu na całym świecie pracuje zdalnie.

Mark Read twierdzi, że działania z ostatnich 18 miesięcy mające na celu usprawnienie i uproszczenie WPP, wraz z pozyskaniem 3,2 miliarda funtów na zbycie aktywów, zapewniły WPP silną pozycję finansową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"