Komentując wyniki kwartale Mark Read, CEO WPP podkreślił, że koncern ma za sobą dobry początek roku. Firmie po zeszłorocznych spadkach udało się wrócić na ścieżkę wzrostu we wszystkich liniach biznesowych i na większości kluczowych rynków. Read stwierdził, że to głównie wynik inwestycji w talenty kreatywne oraz silne kompetencje w ecommerce, digitalu i nowych technologiach.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wpp-przejmuje-dostawce-technologii-mobilnych-nn4m ##
WPP na ścieżce wzrostu
- Mamy już zapewnione kilka ważnych zleceń na 2021 rok, w tym marek Absolut (globalna kreacja), JP Morgan Chase (globalny budżet mediowy), Salesforce (wsparcie technologiczne) i Sam's Club (kreacja w USA). Z przyjemnością odnowiliśmy również naszą cenną współpracę z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych - wymienił Mark Read.

Na koniec pierwszych trzech miesięcy br. WPP odnotował przychód 2,897 mld funtów, co stanowi wzrost o 1,8 proc. Kwartale przychody pomniejszone o koszty przejściowe spadły o 1,4 proc., do 2,334 mld funtów.
Największym rynkiem WPP pozostaje Ameryka Północna, gdzie przychody kwartale wyniosły 1,06 mld funtów, przy wzroście 0,7 proc.. W Europie kontynentalnej WPP (bez Wielkiej Brytanii) osiągnęło przychody na poziomie 612 mln funtów, w Wielkiej Brytanii 434 mln funtów (+3,9 proc.)

W segmencie agencji komunikacji marketingowej przychody globalnie wzrosły o 2,8 proc. (samej GroupM o 5,8 proc.), w Public Relations o 2 proc., w pozostałych agencjach o 7,5 proc.
Kluczowe z punktu widzenia strategii WPP są przejęcia firm z obszaru technologii i ecommerce, handlu elektronicznego, wykupienie australijskiej grupy WPP AUNZ oraz rozwój Choreograph, agencji specjalizującej się w analityce danych.
W skład koncernu WPP wchodzą m.in. agencje komunikacji marketingowej Wunderman Thompson, Ogilvy, VMLY&R, Grey; mediowe GroupM, Mindshare, MediaCom, Wavemaker , Xaxis, badawcza Kantar; zajmująca się PR Hill+Knowlton Strategies.











