„Wprost”: nowe kolumny, nowi autorzy i miliony na promocję

AWR Wprost, wydający tygodnik "Wprost", planuje osiągnięcie 46,1 mln zł przychodów w 2013 roku, a po minusowym 2009 roku liczy na 5,54 mln zł zysku brutto w 2010 roku - poinformowała kontrolująca wydawcę spółka Point Group.

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Udostępnij artykuł:

Prognozy wydawcy zakładają, że w 2010 roku AWR Wprost, wchodzący w skład notowanej na giełdzie Platformy Mediowej Point Group, ma zanotować 35,6 mln zł przychodów, 5,73 mln zł EBITDY i 5,54 mln zł zysku  brutto.

- Spółka przez 10 lat była zbyt mała, dlatego musiała budować relacje z około 200 kluczowymi reklamodawcami, których musieliśmy namawiać do zamieszczania reklam w naszym portfolio. W tym roku roku, nie rezygnując z relacji z dotychczasowymi klientami dzięki tygodnikowi „Wprost” pozyskaliśmy 10 nowych, kluczowych klientów, czyli domy mediowe - podkreśla Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.

Jego zdaniem to spowoduje, że Point Group jako partner dla domów mediowych zapewni sobie stabilny stabilne przychody na przyszły rok. W przyszłym roku ma to być odpowiednio: 41,2 mln zł, 2,85 mln zł EBITDA i 2 mln zł zysku brutto. Prognozowany spadek zysku w 2011 r. pomimo wzrostu przychodów spowodowany jest zwiększonymi  nakładami na marketing i zmianami w strategii sprzedaży.

- Zakładamy, że przychody w stosunku do tego roku wzrosną o 16 proc., natomiast zyski na poziomie operacyjnym i zysk brutto odzwierciedlał będzie intensywne wydatki kapitałowe przede wszystkim na budowę brandu „Wprost” - wyjaśnił Marek Jakubczyk, wiceprezes PMPG.

Większość tych wydatków dotyczyć będzie realizacji kampanii reklamowych zarówno w outdoorze jak i w telewizji oraz inwestycji w  kapitał ludzki. - Przede wszystkim w nasz dział sprzedaży, który zostanie w przyszłym roku całkowicie zrestrukturyzowany, aby mógł podołać wyzwaniom kurczącego się rynku – dodał Jakubczyk.

W przyszłym roku AWR Wprost, chce zwiększyć o 70 proc. przychody z należących do niej witryn internetowych do poziomu 3,1 mln w 2013 r. W kolejnym, 2012 roku, przychody AWR Wprost wyniosą 43,4 mln zł, 3,9 mln zł EBITDY i 3,1 mln zł zysku brutto. I wreszcie w 2013 roku przychody mają sięgnąć 46,1 mln zł, zysk EBITDA 6,25 mln zł, a  zysk brutto 5,57 mln zł.

Point Group zakłada, że "Wprost" zwiększy udział w rynku reklamy tygodników opinii z 19 proc. w 2010 r. do 28 proc. w 2013 roku. W kolejnych latach przychody z reklamy będą rosły o 2 proc., a ze sprzedaży egzemplarzowej o 6 proc. rocznie. - Aktualnie wyniki netto może nie są jeszcze te, których byśmy oczekiwani, ale jesteśmy na dobrej drodze by były leprze - tłumaczy Michał Lisiecki.

Spółka Platforma Mediowa Point Grup chce stawiać na jakoś swoich marek oraz kontentu. Jednocześnie, jak podkreśla prezes Lisiecki, będzie to dotyczyć różnych nośników, nie tylko magazynów  papierowych. - Widzimy trend prasowy i rozumiemy, że z niej trzeba się transferować na inne pola eksploatacji przychodów reklamowych - wyjaśnia. Przyznaje przy tym, że będzie przybywać kolumn redakcyjnych w tygodniku „Wprost” oraz pojawią się w nim nowi autorzy. Do końca roku trwać będzie w mediach kampania promująca tygodnik. Na dużo większą skalę promocja pisma ma odbywać się w roku przyszłym.

Prezes Point Group twierdzi, że jego spółka jest zainteresowana również partnerstwem międzynarodowym. - Dziś niewątpliwie nasze los poza innowacyjnością możemy budować poprzez relacje z partnerami takimi jak News Corp., z którymi mamy dwie znaczące umowy. Takie relacje buduje się długo i stabilnie. Na takie partnerstwa liczymy także w przyszłym roku - wyjaśniał Lisiecki.

Point Group kupił AWR Wprost pod koniec grudnia 2009 roku.

Robert Stępowski
Autor artykułu:
Robert Stępowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów