Nowy serwis o Dolnym Śląsku będzie skierowany zarówno do turystów, jak i przedsiębiorców. Znajdą się w nim m.in. informacje związane z ekonomią, geografią, turystyką, ekologią, ochroną zabytków, historią regionu i archeologią, baza wiedzy o regionie oraz jego aktualna ortofotomapa.
Wszystkie te materiały przygotuje firma Qumak, która też dostarczy i zainstaluje niezbędną infrastrukturę IT wraz z oprogramowaniem na potrzeby strony. Firma będzie też ją prowadzić - w zakresie infrastruktury teleinformatycznej i zawartości - przez pięć lat oraz zajmować się jej promocją.
Serwis ma zostać uruchomiony pod koniec br., a całe przedsięwzięcie będzie kosztowało prawie 66 mln zł, z których część pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
Qumak zdobyła to zlecenie w zamówieniu publicznym, w którym zdobyła 96,55 pkt, wyprzedzając konsorcjum Comarch Polska i Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej (którego ofertę odrzucono) oraz konsorcjum Bull Polska, Agencji Rozwoju Regionalnego "Arleg" i GISPartner (które zdobyło 85,19 pkt). Głównym kryterium oceny ofert była cena, za którą można było otrzymać 96,5 pkt, podczas gdy za liczbę wideobanerów wewnętrznych - 3,5 pkt.












