Wspomnienia zamknięte w hashtagu

#TBT, czyli „throwback thursday” to obecnie jeden z najpopularniejszych hashtagów w mediach społecznościowych prowadzonych zwłaszcza za zachodnią granicą. Jego fenomen polega na wykorzystaniu sentymentu w relacjach z internautami. W jaki sposób? W każdy czwartek, użytkownicy portali takich jak Instagram czy Twitter publikują nostalgiczne, poruszające zdjęcia.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Moda na hashtag #TBT to doskonała okazja dla marek do pokazania prywatnej strony, do otwarcia się na publiczność i nawiązania z nią trwałej relacji bazującej na emocjach. Okazuje się, że stare fotografie z wakacji, odkurzone fotografie założycieli lub inne migawki z przeszłości są doskonałym sposobem do wzbudzenie pozytywnych skojarzeń związanych z marką i produktem. Ponad to, znak drogowy Internetu, popularnie nazwany hashtagiem, sprawia, iż opublikowana przez nas informacja nie ginie bez pamięci w gąszczu sieci, a jest możliwa do odszukania, przez każdego, kto jest potencjalnie zainteresowany tematem. Moda na poszczególne hashtagi sprzyja zatem szeroko zakrojonej promocji w Internecie.

Nie należy jednak zapominać, iż pomimo wzrostu popularności poszczególnych kanałów social media, w dalszym ciągu najwyższą aktywność wśród takowych portali przejawiają młodsi użytkownicymówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET – W przypadku profesjonalnych komunikatów, skierowanych zwłaszcza dla dojrzałej publiczności, warto zastanowić się nad roztropnym opisywaniem poszczególnych fotografii. Świadome i twórcze wykorzystanie pojedynczego hashtagu to jedyna droga do pozyskania szczerej sympatii, bazującej nie na chwilowej modzie panującej w Internecie, a zaufaniu do promowanej marki – dodaje.

Marketingowcy w dalszym ciągu próbują ustalić zatem najlepszy sposób do wdrożenia hashtagów do ich ogólnej strategii promocyjnej. Najważniejszym z nich jest spójność pomiędzy wszystkimi kanałami, ponieważ pojedynczy hashtag może połączyć wszystkie wiadomości marki. Ponadto, konsekwencja w przekazie pomoże maksymalizować zaangażowanie fanów oraz zasięg pojedynczych postów. Warto również pomyśleć nad wprowadzeniem unikalnego znaku, który będzie stanowić odzwierciedlenie marki. Nazwa takiego hashtagu powinna być krótka, prosta i chwytliwa. Ostatecznie, to użytkownicy mają z niego korzystać, a więc musi on łatwo zapadać w pamięć.

Osobną, aczkolwiek ważną kwestią jest promowanie własnych inicjatyw. Markowe hashtagi można śmiało łączyć z innymi cyfrowymi działaniami marketingowymi – komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Nie należy zapominać również o monitorowaniu rozmów prowadzonych wokół danych hashtagów. Pomoże to w ocenie skuteczności kampanii. Na koniec pozostaje kwestia umiaru. Ta pozostaje bez zmian. Pamiętajmy - co za dużo, to nie zdrowo.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące