Średnia widownia porannego programu w okresie od 4 stycznia do 26 kwietnia 2021 roku wyniosła 115 tys. osób. Rynkowy udział TVP Info ukształtował się na poziomie 6,08 proc. wśród wszystkich widzów, 4,29 proc. w grupie 16-49 i 3,99 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House. Audycja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 6.00.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie przyciągnął odcinek audycji z 10 lutego. Śledziło go średnio 240 tys. osób (tego dnia odbywał się protest mediów, w którym większość komercyjnych stacji - m.in. TVN24 i Polsat News - nadawały czarne plansze).

„Wstaje dzień” wyraźnie podnosi średniej długookresowe wyniki TVP Info. Na przykład w 2020 roku newsowa stacja Telewizji Polskiej miała 4,82 proc. udziału w 4+ i 2,34 proc. w 16-49.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-warto-rozmawiac-tvp1-tvp3-jan-pospieszalski,7173200755574913a ##
Kanał TVP Info w czasie nadawania magazynu przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym z konkurencyjnym TVN24. Antena ta ma w tym paśmie aż 12,47 proc. udziału. Gorzej wypada jednak Polsat News (4,35 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP Info zajmuje miejsce trzecie (przegrywając zarówno z TVN24 jak i Polsat News).

Gospodarzami „Wstaje dzień” są Anna Popek, Adam Giza oraz Maciej Dolega - były prezenter pogody w kanałach TVN Grupy Discovery, który dołączył do tego grona kilka tygodni temu. W porannym programie prezentowane są serwisy informacyjne i przeglądy prasy, ale prowadzący poruszają także tematy lifestylowe.
Program jest realizowany w studiu TVP Info, ale ma własną scenografię. Stacja chciała w widoczny sposób oddzielić segment „Wstaje dzień”.











