Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”

W 2015 roku pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2015 roku wyniosła 40 778 egz., czyli o 8,92 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,56 proc. do 39 513 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2015 roku wyniosła 29 785 egz., po spadku o 8,49 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 415 egz., po spadku o 10,66 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2015-roku-spadla-sprzedaz-wiekszosci-dziennikow-tylko-parkiet-i-rzeczpospolita-na-plusie ##

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni roczny wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 5 333 egz.

Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w latach 2006-2015 (wykres)

Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2015 roku (wykres)

W grudniu 2015 roku nowym liderem został „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 1,55 proc. do 42 118 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego.

Na drugie miejsce spadła „Gazeta Pomorska”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 40 028 egz., po spadku o 7,88 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (29 663 egz.; w dół o 8,35 proc.).

Z kolei największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa) - było to 16,66 proc. do 6 160 egz.

 

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2015-roku-spadla-sprzedaz-wiekszosci-dziennikow-tylko-parkiet-i-rzeczpospolita-na-plusie ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele