Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 41 083 egz., czyli o 8,69 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,56 proc. do 39 401 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w dziewięciu pierwszych miesiącach 2015 roku wyniosła 29 947 egz., po spadku o 8,03 proc.
Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 312 egz., po spadku o 11,69 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 18,18 proc. i ostatecznie wyniósł 5 316 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-parkiet-i-rzeczpospolita-na-plusie-przeglad-sportowy-z-najwiekszym-spadkiem-w-trzech-kwartalach ##
We wrześniu 2015 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 8,71 proc. do 38 848 egz.
Drugie miejsce należało do „Dziennika Zachodniego”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 36 112 egz., po spadku o 13,48 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (28 003 egz.; w dół o 9,78 proc.).
Również i tutaj największy spadek odnotował „Kurier Poranny” - było to 19,92 proc. do 5 021 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











