Transport zbiorowy to dla dużych miast kluczowy temat. Europejskie metropolie starają się kontrolować ruch samochodowy i namawiają kierowców do korzystania z transportu publicznego. Ograniczenie liczby pojazdów poruszających się po drogach wydatnie zmniejsza korki obniża emisję szkodliwych substancji i poziom hałasu. Pasaż Łódzki, chcąc poszerzać ekologiczną wiedzę swoich klientów, inauguruje akcję „Ekodroga”.
Według raportu Deloitte ze stycznia 2011 „pracujący w 7 polskich miastach średnio tracili w korkach w 2010 roku 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie”. Jednocześnie Łódź, obok Katowic, jest jednym z tych miast, w którym niezadowolenie z transportu publicznego jest największe.
W trosce o swoich klientów, na podstawie ich uwag i sugestii, Pasaż Łódzki zmodyfikował trasy bezpłatnych linii autobusowych. W ten sposób centrum handlowe stara się ułatwić klientom dotarcie na zakupy, jednocześnie zachęcając ich, by zamiast samochodu wybierali komunikację zbiorową. W dniach 19-20 marca osoby odwiedzające Pasaż Łódzki otrzymają Bilet Klienta i będą mogły dowiedzieć się więcej o ekologicznym sposobie życia. Bilet Klienta to zestaw informacji dotyczących przebiegu nowych tras autobusów bezpłatnych i godzin ich odjazdu spod centrum handlowego.

Materiał został przygotowany tak, by po złożeniu miał rozmiar karty kredytowej – w rezultacie zainteresowani będą mogli nosić Bilet Klienta w portfelu lub kieszeni i korzystać z niego w razie potrzeby. Linie obsługują autobusy Mercedes Benz Citaro, które oferują 40-47 miejsc siedzących i jednorazowo mogą zabrać nawet do 100 osób. Według danych Pasażu Łódzkiego w ciągu weekendu na podróż autobusem decyduje się ok. tysiąca osób, co stanowi zaledwie 1/30 wszystkich odwiedzających centrum.
Oczywiście autobusy i tramwaje nie są jedyną alternatywą dla samochodu osobowego. Zbliża się wiosna, a to doskonały czas, by rozpocząć przygodę z rowerem. W czasie weekendowej akcji w Pasażu Łódzkim powstanie specjalne stanowisko, na którym doświadczony pracownik będzie doradzał klientom jaki rower wybrać, biorąc pod uwagę jego zastosowanie i indywidualne potrzeby kupującego.

Zmiana nawyków nie jest łatwa i często wymaga wyrzeczeń. Korzystanie z taboru Pasażu Łódzkiego, innych form komunikacji zbiorowej, a także rowerów może nie tylko zmniejszyć korki na ulicach Łodzi, ale też przyczynić się do wzrostu jakości życia w naszym mieście.
„Głęboko wierzymy, że akcja ‘Ekodroga’ może zainspirować naszych klientów do wdrożenia proekologicznych rozwiązań w swoim codziennym życiu” mówi Anna Mrzewa, Dyrektor Pasażu Łódzkiego. „Transport zbiorowy, czy rower to tak naprawdę początek drogi do świadomej, ekologicznej postawy. Po wyjściu z domu i dotarciu na miejsce możemy przecież pomyśleć także o tym, by w czasie zakupów wybierać tylko ekologiczne produkty i ekologiczne opakowania”.











