Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w 2013 roku wyniosła 51 193 egz., czyli o 10,13 proc. mniej niż w 2012 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 10,93 proc. do 48 709 egz.
Z czwartego na trzecie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), którego wynik sprzedażowy jednak spadł o 6,71 proc. do poziomu 35 876 egz.
Natomiast największy spadek zanotował „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne), który uplasował się na miejscu 21. Średni wynik tej gazety w zeszłym roku zmalał bowiem o 15,99 proc. i ostatecznie wyniósł 8 302 egz.

Na kolejnej podstronie zestawienie danych z grudnia 2013 i grudnia 2012 roku
W grudniu 2013 roku pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem spadła względem grudnia 2012 roku o 11,56 proc. do poziomu 49 264 egz.
Druga pozycja należała do „Gazety Pomorskiej” (w dół o 9,38 proc. do 47 893 egz.), a trzecia do „Głosu Wielkopolskiego” (spadek o 5,77 proc. do 36 305 egz.).
W tym ujęciu jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 0,02 proc.) pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”. Z kolei najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Media Regionalne) - było to 18,08 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.











