Fundacja WWF Polska prowadzi społeczną kampanię telewizyjną, w której Olga Bołądź, Magdalena Schejbal i Pascal Brodnicki zachęcają do wybierania ryb i owoców morza, złowionych w sposób niezagrażający przyrodzie: śledzia, szprota i makreli. Hasłem „To Twój wybór ma znaczenie” przekonują, że każdy może ocalić życie w morzach i oceanach.
- Chcemy przekonać osoby, które jedzą ryby i owoce morza, aby wybierały gatunki, których połowy nie stanowią zagrożenia dla środowiska - mówi Olga Sarna z WWF Polska. - Zasoby morskie są nadmiernie eksploatowane, a zagrożone gatunki potrzebują czasu na odbudowę swoich stad. Dlatego należy przez jakiś czas ograniczyć ich połowy, kupowanie i jedzenie, aby umożliwić ich odbudowę, co pozwoli naszym dzieciom i wnukom cieszyć się ich smakiem - dodaje.

Informację na temat tego, jakie ryby i owoce morza wybierać, znalazły się w poradniku „Jaka ryba na obiad?” dostępnym na stronie ryby.wwf.pl oraz w aplikacji mobilnej WWF Poradnik.
Kampania prowadzona jest w wybranych stacjach telewizyjnych, potrwa do końca lipca. Za jej realizację odpowiada dom mediowy Lowe Media, wybrany do tego w przetargu. Budżet na działania w telewizji wynosi 1,23 mln zł.











