Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w 2015 roku do 471 mln zł

W ub.r. wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce wyniosły 471,5 mln zł, o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Tylko w reklamę tranzytową zainwestowano natomiast 24,4 mln zł, a w reklamę DOOH - 23,5 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

471,5 mln zł to oszacowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej i dom mediowy Starlink cała wartość w ub.r. rynku reklamy zewnętrznej, czyli nakładów na tradycyjne nośniki indoorowe i outdoorowe, nośniki cyfrowe oraz reklamę tranzytową. - Wyniki branży w roku 2015 potwierdzają w pełni nasze prognozy i świadczą o ustabilizowaniu się rynku OOH w Polsce. Wbrew zawirowaniom formalno-prawnym, które nie sprzyjały spokojnemu kształtowaniu współpracy na rynku. Przy większym i efektywniejszym wykorzystaniu powierzchni ekspozycyjnych na sieciowych nośnikach reklamy, wbrew ich dalszym spadkom ilościowym - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Prawie 85 proc. monitorowanych wydatków trafiło do czterech największych firm: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, z kolei udział tylko AMS i Ströera wyniósł ponad 60 proc. Z kolei największe nakłady poniosły firmy z sektora handlowego, telekomunikacyjnego, medialnego i żywności. - Nie odnotowaliśmy znaczącego wpływu na wielkość sprzedaży w związku z dwukrotną kampanią wyborczą: przed wyborami prezydenckim oraz parlamentarnymi - zaznacza Lech Kaczoń.

Wydatki na reklamę tranzytową (oferowane przez trzy spółki: AMS, Business Consulting i Clear Channel Poland) wyniosły w ub.r. 24,4 mln zł. - Reklama tranzytowa znajduje się w trendzie wzrostowym. Przede wszystkim dzięki innowacyjnym działaniom branży w połączeniu ze zrozumieniem jej roli przez większość przewoźników (wyjątkiem pozostaje nadal komunikacja warszawska) - komentuje prezes IGRZ.

Z kolei wartość digitalowej reklamy outdoorowej (DOOH) została oszacowana na 23,5 mln zł. Zdecydowanym liderem w tym sektorze jest oferująca najwięcej nośników firma Screen Network.

IGRZ prognozuje, że w br. wartość całej reklamy zewnętrznej zwiększy się o ponad 5 proc. Rok 2016 winien być przełomowym dla polskiej branży w związku z planowanym wprowadzeniem systemu Outdoor Track, opracowanego we współpracy trzech wiodących firm: AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska w ramach Instytutu Badań Outdooru (IBO). Umożliwi to planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych OOH na podstawie takich samych wskaźników jak w innych mediach - zapowiada Lech Kaczoń.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online