W pierwszych pięciu miesiącach br. wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły 12,9 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To o 2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, który w omawianym okresie przeznaczył na wsparcie swoich marek w tradycyjnych mediach 875,4 mln zł. Było to 10,3 proc. więcej w skali roku.
Pozycję wicelidera reklamowego utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat, który rok do roku zwiększył wydatki reklamowe o 28,6 proc., do 372,3 mln zł.
Trzecie miejsce na podium należy do sieci sklepów Lidl Polska z wydatkami w wysokości 268,3 mln zł, wyższymi w skali roku o 18,3 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-polsce-2-2-proc-w-gore-globalnie-4-2-proc-internet-zyskuje-kosztem-prasy-i-telewizji ##

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 tych największych dwóch marketerów znacznie zwiększyło inwestycje w działania promocyjne w tradycyjnych mediach. Volkswagen Group Polska, który jest importerem takich marek samochodów, jak Audi, Skoda czy Volkswagen wydał w tym roku 51,3 proc. więcej niż rok temu. Zwiększył wydatki z 136,2 do 206 mln zł.
Nakłady reklamowe Natur Produkt Zdrovit wzrosły z kolei o 56,5 proc., z 104,3 do 163,2 mln zł.
20,3 proc. więcej wydał w omawianym okresie koncern farmaceutyczny USP Zdrowie - reklamy jego marek w mediach warte były niemal 184 mln zł.
Na reklamach Ferrero Polska w tym roku media zarobiły 9,5 proc. więcej niż przed rokiem (192,9 mln zł), a na reklamach T-Mobile Polska - 9,8 proc. więcej (162,1 mln zł).
W czołówce największych reklamodawców dwie firmy znacząco zredukowały swoje budżety reklamowe przeznaczone na promocję w mediach pozainternetowych. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 27,6 proc., z 244,9 do 177,2 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 29,3 proc., z 235,9 do 166,9 mln zł.











