Wydawca "Vogue Polska" obniża wynagrodzenia i likwiduje stanowiska

Zarząd Visterii, wydawcy "Vogue Polska" podjął decyzję o czasowej obniżce wynagrodzeń w zależności od wysokości wypłaty oraz o likwidacji wybranych stanowisk. Powodem zmian ma być sytuacja na rynku prasy spowodowana koronawirusem.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Wydawca "Vogue Polska" obniża wynagrodzenia i likwiduje stanowiska

Według wydawcy optymalizacja kosztów jest niezbędna, ponieważ rynek prasy „wyjątkowo ucierpiał ze względu na pandemię koronawirusa”.

Decyzja zarządu Visterii dotycząca likwidacji wybranych stanowisk i procentowej obniżki pensji w zależności od wysokości wynagrodzeń ma być zgodna z polityką Conde Nast, koncernu wydającego Vogue’a na świecie.

Roger J. Lynch, szef Conde Nast w oświadczeniu uzasadniał: „Jest bardzo prawdopodobne, że nasi partnerzy reklamowi, konsumenci, a zatem nasza firma przez pewien czas będą działać pod znaczną presją finansową. W rezultacie, musimy wyjść poza początkowe rozwiązania oszczędnościowe, które wprowadziliśmy, aby chronić naszą firmę w długoterminowej perspektywie”.

Wydawca „Vogue Polska” nie chce podać informacji, ile dokładnie osób straciło pracę oraz o ile zostały obniżone pensje.  Z naszych informacji wynika, że odchodzi kilkoro pracowników. Na pytania portalu Wirtualnemedia.pl w tej sprawie zasłania się „ochroną danych osobowych i poszanowaniem prywatności pracowników”.

- Bez wątpienia sytuacja ma wpływ na rynek prasy, dotyka też bezpośrednio zarówno czytelników jak i partnerów biznesowych, którzy na przykład poprzez zamknięcie galerii handlowych i sklepów nie mogą prowadzić działalności w regularnym cyklu. Natomiast podjęliśmy kroki związane z odpowiednią dystrybucją, nadziałem pisma i uruchomiliśmy dodatkowe kanały sprzedaży m.in. online, żeby skutki te zminimalizować - odpowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Szymon Machnikowski, dyrektor ds. marketingu i PR w „Vogue Polska”.

Rydlewska dyrektor ds. digital i dyrektor wydawniczą

W związku z sytuacją rynkową wydawnictwo podjęło też decyzję o kontynuacji integracji pionu druku z digitalem. W tym celu Hanna Rydlewska - do tej pory odpowiedzialna za strategię cyfrową spółki jako dyrektor ds. digitalu - objęła funkcję dyrektor wydawniczej. To nowe stanowisko w strukturach spółki. Będzie odpowiedzialna za proces wydawniczy drukowanego magazynu oraz stronę Vogue.pl, pełniejszą integrację poszczególnych działów, pionu redakcyjnego i koordynowanie prac, które mają służyć wykorzystaniu marki „Vogue”.

Pozostały zespół kierowniczy wydawnictwa pozostaje bez zmian: funkcję redaktora naczelnego nadal będzie pełnić Filip Niedenthal, dyrektorem biura reklamy pozostaje Dominika Jóźwiak, dyrektorem finansowym - Agnieszka Zalewska, a dyrektorem marketingu i PR - Szymon Machnikowski. Dyrektor wydawnicza będzie odpowiedzialna bezpośrednio przed szefową Visterii, Justyną Markiewicz.

- Jednym z etapów wdrażania nowej strategii jest ścisła synergia pomiędzy printem i onlinem - jako firma reagujemy na sytuację na rynku, a jednocześnie niezmiennie stawiamy na jakość i ciągłość obu wersji. Wykorzystujemy ich potencjał w najlepszy możliwy sposób, nieustannie zapewniając naszym czytelnikom i partnerom biznesowym korzyści wynikające z przynależności do świata Vogue - tłumaczy Markiewicz.

„Vogue Polska” to dwudziesta trzecia edycja magazynu na całym świecie. Poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym, wszystkie pozostałe wydania ukazują się co miesiąc. Cena egzemplarzowa wynosi 16,90 zł, wydawcą „Vogue Polska” jest spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk.

Wydawnictwo nie udostępniło nam informacji na temat sprzedaży tytułu w ostatnich miesiącach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-miesieczniki-luksusowe-i-shoppingowe-luty-2020,7170715990558337a ##

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

Wczoraj wydawnictwo Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pogorszenie-stanu-polskiej-gospodarki-przez-koronawirusa-raport,7170718474421889a ##

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online