Współpraca obejmuje cztery obszary działania obu wydawców: redakcję, dystrybucję, promocję i reklamę. Strony nie wykluczają współpracy kadrowej w zakresie staży pomiędzy redakcjami w Warszawie i w Nowym Jorku.
Czytelnicy „Nowego Dziennika” znajdą na łamach gazety wybrane artykuły z tygodnika „Wprost” i tygodnika „Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”. Analogicznie w tytułach należących do PMPG Polskie Media drukowane będą teksty z „ND” oraz artykuły przygotowywane specjalnie dla polskich czytelników. Wymiana treści obejmie również serwisy internetowe. Polski wydawca zapowiada, że niebawem „Nowy Dziennik” w wersji cyfrowej będzie dostępny w aplikacjach mobilnych i w systemie e-wydań razem z tygodnikami „Wprost” i „Do Rzeczy”.
Współpraca reklamowa obejmie m.in. wspólne pakiety reklamowe na łamach tytułów wydawanych przez obie strony. Podpisane porozumienie zakłada również współpracę promocyjną, w tym wzajemne reklamy wydawców na swoich łamach i w serwisach internetowych.

- Dzięki temu będziemy mogli zaoferować polskim firmom dotarcie do wcale niemałej Polonii amerykańskiej, która często korzysta z usług polskich przedsiębiorców podczas wizyt w kraju lub zamawiając usługi dla bliskich w kraju - mówi Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.
„Nowy Dziennik” jest wydawany w języku polskim w metropolii nowojorskiej dla Polaków żyjących w USA. Nakład gazety waha się między 7 a 12 tys. egzemplarzy. „ND” istnieje od 43 lat.











