Wyliczenia Distil Networks zostały oparte na sondażach przeprowadzonych wśród 138 wydawców. Okazuje się, że boty - automatyczne programy wchodzące w interakcje z reklamami i generujące na przykład fałszywe kliki w wyświetlane reklamy - są odpowiedzialne za 32 proc. całego ruchu związanego z reklamami w analizowanych serwisach.
Zdaniem ankietowanych wydawców działanie botów jest przyczyną ich strat finansowych, które mogą sięgać nawet jednej trzeciej całości przychodów. Według respondentów oszustwa związane z klikalnością reklam powodują także, że 75 proc. wydawców (i 57 proc. reklamodawców) ma problemy z rozróżnieniem internetowego ruchu pochodzącego od normalnych użytkowników oraz ze strony automatów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-i-polowie-br-1-45-mld-zl-na-reklamy-w-polskim-internecie-display-i-sem-dalej-dominuja-potroily-sie-wydatki-w-mobile-u ##

Badanie dowodzi także, że dla wydawców oszustwa związane z klikalnością i widzialnością reklam na ich stronach są największym obecnie zagrożeniem - wskazuje na nie 82 proc. respondentów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blokowanie-reklam-istotnym-zagrozeniem-dla-wiekszosci-e-wydawcow-content-marketing-najwieksza-szansa-na-rozwoj ##











